کد خبر : 48081
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
-

نماینده مجلس: دهان دانشجو را نبندیم

نماینده مجلس: دهان دانشجو را نبندیم
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذات دانشجو مطالبه‌گری است، گفت: نباید دهان دانشجویان بسته شود بلکه باید فضایی در کشور ایجاد شود تا صدای دانشجو که همانا صدای مردم است به خوبی شنیده شود.

به گزارش سورپرس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذرماه روز دانشجو، مطالبه‌گری دانشجویان را به عنوان یک رسالت و وظیفه جامعه دانشگاهی مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو به دلیل مطالبه‌گری سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی، صورت گرفت و نهایتا منجر به شهادت آنان شد.

وی شعار دانشجویان در این اعتراض را نه به سلطه، استعمار و استبداد بیان کرد: دانشجویان در آن مقطع زمانی با اعتراضی از جنس مطالبه گری اجازه ندادند که کشور زیر سلطه و استبداد برود و در این مسیر جان خویش را از دست دادند. حرف دانشجو این بود که چرا کشوری که از توانایی و ظرفیت بالایی برخوردار است باید زیر سلطه باقی بماند.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر تقویت حس مطالبه‌گری دانشجویان در ادوار مختلف گفت: مطالبه گری دانشجو را نباید با عنوان حزب، دسته، گروه، جریان سیاسی و … مصادره کرد، چرا که احزاب به دنبال اهداف خود هستند، اما دانشجو با مطالبه‌گری به دنبال اهدافی غیر از اهدافی است که احزاب و جریانات سیاسی دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم جریان مطالبه‌گری اصیل توسط دانشجویان آرمان خواه و انقلابی تصریح کرد: امروز به دلیل اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد بیش از هر زمان دیگری نیاز به مطالبه‌گری داریم و جنبش آرمان خواه و اصیل دانشجویی باید در خصوص متن برجام اعمال نظر و مطالبه‌گری کند و بپرسد که اگر متن برجام قوی است چرا تاکنون نتوانستیم از طرف مقابل امتیاز بگیریم و توافق یک سویه باشد. چرا نباید ماده ۳۵ و ۳۶ برجام با بدعهدی طرف مقابل به هر نحو ممکن اجرایی شود؟

او با تاکید بر ورود جنبش اصیل دانشجویی در خصوص اتفاقات سیاسی ملی و بین المللی اظهار کرد: جریان دانشجویی باید در خصوص مباحثی نظیر لغو تحریم‌ها، فساد اقتصادی و مالی سطوح مختلف مدیریتی خصوصا ویژه‌خواری برخی مدیران کشور و برخی انتصابات سفارشی و رانت بازی مطالبه‌گری کند. مطالبه‌گری صحیح دانشجویان موجب مسدود شدن منافذ فساد خواهد شد. باید مطالبه‌گری کرد تا درب نفوذ به کشور بسته شود. باید دید برخی استانداران و نمایندگان ادوار مجلس براساس چه قاعده‌ای در سطوح مختلف مدیریتی بکار گرفته شدند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مطالبه گری در ذات دانشجو است، اظهار کرد: امروز متاسفانه فضای سیاسی و اجتماعی کشور اجازه مطالبه گری صحیح به دانشجو را نمی دهد و حتی عده ای به دنبال بستن دهان دانشجو هستند و دوست دارند که دانشجو سرگرم مسائل حاشیه‌ای شود و دانشجو صرفا در میتینگ‌ها شرکت کند و هورا بکشد. باید اجازه داد دانشجو سخن بگوید و صدای رسای مردم باشد.

وی افزود: مطالبه گری از سال ۱۳۳۲ و قبل از آن در ذات دانشجو بوده و امروز هم وجود دارد و جنبش دانشجویی با بصیرت و هوشیاری تمام در صحنه حضور دارد. اما عده ای می خواهند روح مطالبه گری دانشجویان را دچار انحرافات کنند. دانشجو آرمان خواه است و چون به فطرت پاک نزدیک تر است با هرگونه فساد مقابله می کند.

او گفت: باید اجازه داد دانشجویان در تریبون ها و کرسی های آزاداندیشی آزادانه سخن بگویند و اجازه نداد جریان ممانعت کننده از مطالبه گری رشد پیدا کند. باید افرادی که خود را پدرسالار جنبش دانشجویی می نامند حذف شوند. دانشجو باید با شجاعت در وسط میدان باشد و نباید اجازه داد عده‌ای با روحیه پدر سالاری ایده و نظر خود را به دانشجو تحمیل کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به دانشجویان ایرانی اعتماد کامل داریم و می دانیم که این دانشجوست که می تواند در کشور تحرک ایجاد کند و با تلاش در حوزه علمی گره‌های علمی و اقتصادی را باز کند و اگر مسیر را برای او باز کنیم دست به کارهای علمی بزرگتری خواهد زد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.