کد خبر : 56864
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۵۵
-

نمایش «امینه» از اول اسفند روی صحنه می‌رود+ عکس

نمایش «امینه» از اول اسفند روی صحنه می‌رود+ عکس
نمایش تاریخی امینه به کارگردانی سعید مصطفایی از اول اسفند به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سورپرس؛ نمایش امینه به کارگردانی سعید مصطفایی از اول اسفند به روی صحنه می‌رود.

سعید مصطفایی کارگردان تئاتر درباره وضعیت و زمان اجرای نمایش «امینه» گفت: به دلیل اینکه مدت زیادی نمایش را تمرین میکردیم و مجبور شدیم بر اثر کرونا تمرین ها را تعطیل بکنیم اکنون که شرایط بوجود آمده فراهم شده تا ما نمایش را به روی صحنه ببریم، فعلا در حال حاضر باید به تمرین‌های نمایش ادامه دهیم. خیلی دوست داشتم این نمایش را به موقع خود در وضعیت مناسبتری به روی صحنه ببرم اما به دلیل شرایطی که برای مردم عزیز پیش آمد آنقدر صبر کردیم تا بازگشایی سالن ها میسر شد.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر خداوند یاری کند و همه موارد نمایش به موقع آماده شود و هیچ مشکلی پیش نیاید اول اسفند گروه بازیگران و عوامل آماده حضور در صحنه را خواهندداشت.

مصطفایی اظهار امیدواری کرد که حتما اداره کل هنرهای نمایشی و سالن‌های تئاتر که بعد از مدتی زیادی میزبان اجراهای نمایشی می‌شوند، شرایط روحی، روانی و فشاری که روی گروه‌های تئاتری است را درک کنند.

وی در ادامه یادآور شد: هر چند کرونا نزولی پیش میرود ولی آلودگی هوا همچنان همه را آزار می‌دهد. امیدوارم همه عزیزان در کنار ما باشند برای جذب تماشاگر به داخل سالن‌ها و این امر نیازمند همدلی است چرا که شرایط مثل قبل نیست.

بخشی از قصه «امینه»

دوران اوج حکمرانی و قدرت آغا محمد قاجار است. زال خان ازقدرتمدان مخالف آقا محمد خان در شمال ایران بر مسند قدرت است. محمد خان دشمنی دیرینه ای با زال خان، حاکم شمال ایران دارد.

امینه برادر زاده‌ی محمد خان که عزیز اغاست و رابطه عاطفی نزدیکی با عمویش محمدخان دارد در شکارگاه شاهی اتفاقا با فریدون پسر زال خان که پنهانی به غرق شاهی آمده ملاقات می‌کند و بهم علاقمند می‌شوند و شاه ازاین موضوع خبر دار می‌شود و دستور می‌دهد فریدون را افسار بزنند و دربند کنند تا زال خان برای نجات پسرش به پایتخت بیاید و با آغا محمد خان دیدار کند تا انتقام کینه قدیمی را بگیرد. غافل ازاینکه زال خان نیز با هویتی مبدل وارد قصر می‌شود و به آغا نزدیک می‌شود…

دستیار کارگردان و برنامه ریز: مرتضی فرجی
منشی صحنه:مژده رقیب دوست

طراح لباس: لیلا زمانی

آهنگساز: حسین اسدی

عکاس: مریم اصلانی

بازیگران: الهام بیدار مغز،امیر علی زیارتی، هامون خان محمدی، امیرعلی زیارتی، احمدرضا فلاح، سعید تقوایی،نادر کریمی، سوگند صادقی، آرام نیک بین، ناصر محمدی، .علیرضا عباسی.

گفتنی است؛ بقیه عوامل نمایش «امینه» بزودی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.