کد خبر : 140326
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
-

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی «لبخند ارمغان»

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی «لبخند ارمغان»
نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان "لبخند ارمغان" روز پنجشنبه ۹ آذر ماه سالجاری ساعت ۱۶ در نگارخانه کلک خیال افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس؛ نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان “لبخند ارمغان” به همت توان یابان ذهنی مرکز توانبخشی ارمغان از ۹ آذر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه کلک خیال برگزار می‌شود.

سندرم داون یا نشانَگان داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید که در اصطلاح علمی تریزومی ۲۱ نامیده می‌شود. این بیماری دارای علائم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عملکرد ارگان‌ها می‌باشد.

بر اساس این خبر، در این نمایشگاه که با مشارکت مراکز توابخشی و حرفه آموزی ارمغان برگزار می‌شود ۳۰۰ اثر هنری از ۶۰ نفر از نوجوانان و جوانان سندرم داون (۱۴ سال به بالا) که به مدت یکسال وقت گذاشته اند در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، دست ساخته‌های هنری شامل سفال، معرق، کار‌های چوبی، شمع، کارت پستال، لوازم نمدی، بافتنی، آینه‌های کاشیکاری شده و … از جمله آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند این آثار را بصورت همت عالی خریداری نمایند.

لازم به ذکر است، در حاشیه این نمایشگاه همزمان با روز جهانی معلولان (۱۲ آذر) طی مراسمی که توسط نوجوانان سندرم داون برگزار می‌شود از آنان تقدیر به عمل می‌آید.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در تاریخ ذکر شده از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار طبقه دوم مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۵۰۰۶۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام /۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.