کد خبر : 99938
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
-

رئیس سازمان انرژی اتمی :

نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی اثر کند

نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی اثر کند
اسلامی گفت: آنچه مهم است و بر آن تاکید داریم این است که مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی انجام شود و هیچ نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی در مسیر تصمیمات آژانس نباشد.

به گزارش گروه سیاسی سورپرس؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت: امروز ما با جناب «گروسی» مسائل باقی‌مانده را که در سفر گذشته او و سفر همکاران ما به وین مورد گفتگو قرار گرفته بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم تا اسناد مسائل باقی مانده را حداکثر تا خرداد ماه انجام دهیم.

وی بیان کرد: آنچه برای ما و آژانس انرژی اتمی مهم است و بر آن تاکید داریم این است که این مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی خود انجام شود و هیچگونه نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی که در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد، نباید در این مسیر راه پیدا کند. این مسیر باید کاملا حرفه‌ای با رفتاری در چارچوب روابط آژانس دنبال شود.

اسلامی: مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود/ مسایل باید در روال طبیعی حل شوند

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود، نمونه بارز آن اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است. باید مسیر جدید و تعاملات جدید با آژانس را پایه‌گذاری کنیم تا موجب توسعه بخشیدن صنعت هسته‌ای ایران شود چراکه ایران برای توسعه فناوری هسته‌ای خود برنامه بلندمدتی دارد و امیدواریم که روند توسعه همکاری‌ها یک روند طبیعی و کاملاً غیر سیاسی و حرفه‌ای باشد که ملت ما بتوانند تأثیرات آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان، تاکید کرد: رژیم جعلی اسرائیل حکم روشنی دارد. آن‌ها اساساً تابع هیچ قوانین و مقرراتی نیستند و بیشترین مزاحمت‌ها را در سر راه برنامه هسته‌ای ایران انجام دادند و گستاخانه دائماً ایران را تهدید می‌کنند که تاکنون نتیجه‌ای نگرفتند و در آینده نیز هرگز نخواهند گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص وضعیت موارد ادعایی آژانس، گفت: فلسفه وجودی «برجام» و مذاکرات برای رفع اتهامات است. در این مقطع، مذاکرات وین در مراحل پایانی است و یکی از خطوط قرمز ایران این است که موارد ادعایی برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده است، اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزارهای خود استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.