کد خبر : 92196
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
-

نظر «چمران» درباره تغییر نام خیابانهای فرجام و انوشیروان

نظر «چمران» درباره تغییر نام خیابانهای فرجام و انوشیروان
رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره تغییر نام برخی از خیابان‌های تهران ارائه داد و گفت: بهتر است به جای خیابان فرجام معبر یا خیابان دیگری را به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری کنیم.

به گزارش سورپرس، رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره نامگذاری جدید خیابان‌های پایتخت اظهار داشت: به هرحال اسامی جدید را هرچه بگذاریم برای شهروندان ابتدا ناملموس است ولی به هر حال طی مدتی اسامی و نام‌های جدید تبدیل به عادت می‌شود همان طور که خیابان شهید بهشتی پیش از این عباس آباد و خیابان شهید مطهری خیابان تخت طاووس بود ولی به تدریج نام‌های جدید بر خیابان‌ها می‌نشیند.

وی افزود: با نامگذاری خیابانی به نام شهید ابومهدی المهندس مشکلی نداریم و اینکه برخی می‌گویند در تلفظ سخت است به هر حال مانند حجر بن عدی سخت نیست، ولی به نظرم اجازه دهید فعلا نام خیابان فرجام به شهید ابومهدی المهندس تغییر نکند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قرار داریم و پیشنهاد می‌کنیم جای بهتری به جای خیابان فرجام برای نامگذاری انتخاب کنیم.

وی افزود: با نامگذاری خیابان صدرا به خیابان کشتی‌گیر قهرمان حسین یزدانی موافق هستم ولی به هر حال قانونی داریم اسامی افرادی که در قید حیات هستند بر خیابان‌ها نامگذاری نشود که البته این مسأله رعایت هم پیش از این نشده است.

چمران در مورد تغییر نام خیابان انوشیروان و نامگذاری آن به نام یک شهید گفت: به هر حال انوشیروان از پادشاهان بوده و هرچند ظالم بوده ولی به هر حال سابقه تاریخی دارد و نمی‌توان این نام را طرد کنیم و یا حداقل نباید این نام را در تقابل با نام شهید قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.