کد خبر : 37029
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
-

نظر شخصی یک اصلاح طلب درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی

نظر شخصی یک اصلاح طلب درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سورپرس، قربانعلی قائمی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری کشورمان گفت: سال بعد یک انتخابات ریاست جمهوری و یک انتخابات شوراهای شهر در کشورمان برگزار خواهد شد و از همین رو این مقطع بسیار مهمی برای کشور محسوب می‌شود.

او ادامه داد: با این حال باید بگویم که متاسفانه نشانه‌های خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نداریم؛ زیرا انتخاباتی هم که اخیرا برای مجلس برگزار شد، نشانه‌های برگزاری یک انتخابات پرشور را نداشت که یکی از دلایل آن به سبب شرایط بحرانی کرونا و دیگری هم به سبب وضعیت ما در اقتصاد و صنعت است.

قائمی افزود: علاوه بر این ما هیچ تضمینی برای کاندیداها و سایر افرادی که می‌خواهند در این عرصه وارد شوند ایجاد نکردیم و این موضوعی است که ما را منفعل‌تر کرده و شرایط را بری سال ۱۴۰۰ سخت‌تر می‌کند، بنابراین دلسوزان نظام و کشور که به آینده این نظام امید و اعتماد دارند باید حتما زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند، پس از آن ما می‌توانیم درباره کاندیدا‌های احتمالی ۱۴۰۰ صحبت کنیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: موضوع جالب توجه این است که اخیرا یک نگاه در داخل کشور شکل گرفته که انتخابات پارلمانی را در کشور تبلیغ می‌کند و بسیاری هم این موضوع را تایید می‌کنند که اگر این نظام پارلمانی بتواند در ۱۴۰۰ کلید بخورد، مسیر انتخاباتی ما به سمت دیگری خواهد رفت که من شخصا به این موضوع امیدوار نیستم، زیرا برای این مسئله در ابتدا ما نیاز به تغییر در قانون اساسی داریم.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت درباره نام‌هایی که به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات مطرح هستند بیان کرد: ترجیح می‌دهم که از آوردن نام افراد پرهیز کنم؛ اما هم آقای جهانگیری و هم آقای هاشمی دارای تجارب بسیاری در عرصه سیاست هستند و نامشان در دوره‌های پیشین ریاست جمهوری هم مطرح شده است؛ آقای جهانگیری در انتخابات قبل کاندیدای ریاست جمهوری شد و برنامه‌ها و نظرات خود را ارائه کرده است.

او اضافه کرد: آقای هاشمی هم جدای از اینکه فرزند آیت الله هاشمی است رئیس شورای شهر بوده، بحث مترو را در شورای شهر پیگیری کرده و از شرایط سنی خوبی هم برخوردار است، اما اگر من به عنوان یک فرد بخواهم نظر شخصی خود را ارائه دهم واقعیت این است که هیچ کدام از این دو فرد را برای عبور از بحران قوی نمی‌دانم.

قائمی افزود: به خصوص اینکه نظام حزبی و نظامی که باید در کشور پشتیبان رئیس جمهور باشد در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد؛ معتقدم افرادی که باید برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آینده کاندیدا ‌شوند، حتما برنامه محور باشند و بتوانند حمایت‌های احزاب، گروه‌ها، تشکل‌ها و طبقات مختلف جامعه را برای خود جلب کنند تا بتوانند در عرصه انتخابات وارد شوند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.