کد خبر : 139050
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۷
-

نخستین واکنش بایدن به بمباران بیمارستان غزه

نخستین واکنش بایدن به بمباران بیمارستان غزه
رییس جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی احساس خشم و ناراحتی شد.

به گزارش سورپرس؛ «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی شد که احساس خشم و ناراحتی عمیق دارم.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-84 بوده است.

بمب مارک ۸۴ (Mark 84)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

خبرنگار بی بی سی هم می‌گوید که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.

از سوی دیگر، بنا به اعلام منابع آمریکایی، سفر «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا به اردن لغو شد و کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سفر خود را به اردن پس از مشورت با پادشاه این کشور لغو کرده است. کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن راهی تل آویو شده، تاکید کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می‌گوید.

همزمان وزیر امور خارجه اردن هم اعلام کرد که نشست چهارجانبه فردا چهارشنبه در امان را لغو کردیم. وزیر خارجه اردن در گفتگو با الجزیره بیان کرد: «تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو کنیم، زیرا واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.» به گفته وزیر خارجه اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و سفر روز چهارشنبه رییس جمهور آمریکا به اردن انجام نخواهد شد.

اردن هم در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

دیده‌بان حقوق بشر: نیز اعلام کرد که کشتن بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی غیر قابل توصیف است.

گروه‌های مقاومت در لبنان و یمن به جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه گفت: «اسرائیل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به گفته حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی در پی آن در مسیر مقاومت و انتقام‌گیری از ظالمان خواهد آمد.

از سوی دیگر، تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان معمدانی غزه برگزار شده است.

ایران، عراق و لبنان در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه و به خاک و خون کشیدن صدها فلسطینی بی‌گناه اعلام عزای عمومی کردند.

در لبنان نیز تظاهرات کنندگان علیه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در شهر بیروت، پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا برافراشتند. تصاویر نشان می‌دهد که خیل عظیم تظاهرات کنندگان در لبنان در محکومیت حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم غزه، در حال حرکت به سمت سفارت این کشور در بیروت هستند.

تظاهرات موتوری لبنانی‌ها به سمت سفارت آمریکا در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی غزه انجام شد و ارتش تمامی راه‌ها به سمت سفارت را مسدود کرد.

مردم کویت هم در محکومیت کشتار فلسطینیان در بیمارستان معمدانی غزه تظاهرات کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.