کد خبر : 77681
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
-

اختصاصی سورپرس؛

نجات جان دختر ۱۵ ساله در سانحه سقوط خودرو به دره

نجات جان دختر ۱۵ ساله در سانحه سقوط خودرو به دره
با تلاش کارمند مربی هلال احمر شهرستان خدا آفرین دختر ۱۵ ساله مصدوم سانحه سقوط خودروی سمند به دره از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرنگار  سورپرس از آذربایجان شرقی، اسلام غضنفری مربی هلال احمر شهرستان خدا آفرین گفت: با خودروی شخصی خود در جاده ۹ کیلومتری روستای صومعه در حال رانندگی بودم که شاهد سقوط خودروی سمند به دره شدم فورا به صحنه سانحه رسیدم چون کیف کمک‌های اولیه همیشه همراه دارم فورا به بالین دو مصدوم رفته و خانم ۲۲ ساله مصدوم که نیاز به پانسمان داشت را پانسمان و فرد مصدوم بعدی دختر ۱۵ ساله به علت شرایط حاد و خاص دچار ایست قلبی شده و بدون علائم حیاتی بود که بلافاصله عملیات احیا (cpr)برای وی آغاز شد.

غضنفری افزود: خوشبختانه پس از گذشت ۴۵ دقیقه عملیات احیا موفقیت آمیز نهایتا با رسیدن کارشناسان اورژانس به محل به (cpr) ادامه دادم و مصدوم دچار ایست قلبی را به کارشناسان اورژانس کلیبر تحویل داد و در ادامه روند درمان به بیمارستان کلیبر منتقل شد.

کمک های اولیه

کمک های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که بلافاصله پس از وقوع حادثه تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده روی بیمار صورت می‌گیرد.

هدف از کمک های اولیه، جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی، کاهش رنج و درد مصدوم، جلوگیری از شدت یافتن عارضه یا دو برابر شدن مصدومیت است.

اهمیت کمک‌های اولیه در تصادفات جاده‌ای

اهمیت کمک‌های اولیه در تصادفات جاده‌ای نیز غیرقابل انکار است؛ حوادث جاده‌ای و ترافیکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ ومیر انسان‌ها در جوامع و دومین عامل مرگ‌ ومیر در کشور ایران است. همچنین بر اساس گزارش سال ٢٠١۵ سازمان بهداشت جهانی، پیش‌بینی می‌شود؛ تا ‌سال ٢٠٣٠، آسیب‌های ناشی از حوادث جاده‌ای و ترافیکی، به‌ عنوان هفتمین عامل مرگ‌ومیر در جهان مطرح شد و در حال‌ حاضر نهمین علت مرگ ‌ومیر در جهان محسوب می‌شود.

ضرورت کیف کمک های اولیه:

می‌توان در تعریف کیف کمک‌های اولیه اینگونه عنوان کرد ، کیفی که دارای تدارکات و تجهیزات کمک‌های اولیه می‌باشد تا در هنگام لزوم از آن برای کمک‌های اولیه استفاده شود. کیف کمک‌های اولیه را می‌توان عنصری ضروری در هر مکانی نظیر منازل ،سازمان‌ها ، نهادها ،ارگان‌ها ، مدارس و… دانست نا در هنگام نیاز به سرعت کمک‌های اولیه را تا رسیدن اورژانس ارائه دهیم. این جعبه را حتی در هنگام مسافرت نیز باید همراه داشته باشید.

فرهنگ‌سازی استفاده از این قبیل کیف کمک اولیه در محیط‌های خصوصی و عمومی و نیمه عمومی امری ضروری و واجب است. هنگامی که حادثه‌ای نظیر ریختن آب جوش روی بدن کسی ، بریدن توسط چاقو در آشپزخانه ، افتادن از پله ها و انواع گوناگون اتفاقات غیر مترقبه اتفاق می‌افتد وجود یک کیف کمک‌های اولیه به وضوح احساس می‌شود. داشتن یک کیف کمک‌های اولیه در منزل ، ادارات و … شرط عقل و ایجاد آمادگی در برابر این قبیل اتفاقات به حساب می آید.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.