به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ تیم هندبال اشتاده سازه مشهد در ورزش زنان ایران یک نام آشنا و شناخته شده است که جامعه ورزش به ویژه بانوان با اسم او آشنا هستند. این تیم در لیگ برتر هندبال با حمایت سعید حسامی توانست دو عنوان ارزشمند قهرمانی را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دست آورد و سپس برای مدتی اسپانسرینگ تیم های ملی هندبال زنان ایران را در رده‌های سنی مختلف بر عهده گرفت.

اما متاسفانه کم لطفی، بی مهری و عدم توجه و حمایت از سوی مقامات ورزشی کشور باعث شد تا مالک این باشگاه از سرمایه گذاری در ورزش زنان کناره‌گیری کند و انگیزه‌ای برای ادامه راه نداشته باشد.

۲۵ مرادماه سالجاری مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان برگزار شد و قرار است لیگ امسال با شرکت ۸ تیم از اواخر شهریورماه برگزار تا غیبت تیم اشتاد سازه قهرمان در لیگ زنان به سومین سال خود برسد.

سعید حسامی مالک اشتاد سازه در این خصوص اظهارداشت؛ امسال در تلاش بودیم که با همکاری مسئولین ورزشی جزیره کیش به لیگ برتر هندبال برگردیم و درهمین رابطه مدتی قبل یکسری رایزنی ها انجام دادیم تا شرایط حضور مهیا شود اما بنا به دلایل گوناگون و مختلف این شرایط مهیا و فراهم نشد تا دوباره در رشته هندبال تیمداری کنیم.

ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم دختران هندبالیست برای بازی به لیگ عراق می‌روند.

حسامی افزود؛ بزرگترین هایپر کالای ساختمای ایران را به مساحت ۵۵۰۰ متر در بازار بزرگ ایران فاخرترین مجتمع تجاری خاورمیانه با نام “اشتاد سازه” راه اندازی کردم و دوست داشتم دوباره در رشته هندبال و در بخش زنان سرمایه گذاری انجام دهم، چرا که واقعا در این رشته بانوان مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفتند و مبالغ قرارداد بسیار پایین از باشگاه‌ها و تیم‌ها دریافت می‌کنند.

مالک باشگاه اشتاد سازه خاطر نشان کرد؛ واقعا ناراحت کننده است وقتی می‌بینم دختران هندبالیست کشورمان به لیگ عراق کوچ می‌کنند و باید در غربت وخارج از وطن برای تیم‌های عربی به میدان بروند. البته که من می‌دانم بازی در خارج از ایران به موفقیت و دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند و شاید هر ورزشکاری آرزوی لژیونر شدن را داشته باشد اما وقتی لیگ زنان کشور عراق با شرکت ۶ الی ۸ تیم به مدت دو الی سه هفته برگزار می‌شود قطعا راه پیشرفتی در این لیگ وجود ندارد و بیشتر جنبه تفریحی و بقول معروف مباحث مالی را برای ورزشکار در نظر دارد.

وی با اشاره به حمایت باشگاه‌های داخلی از ملی پوشان و بازیکنان هندبال یادآورشد؛ وقتی یک بانوی ایرانی که عضو تیم ملی هم می‌باشد بتواند به طور کامل قرارداد خود را از باشگاه دریافت کند و باشگاه با او قرارداد مالی خوب داشته باشد قطعا هیچ وقت فکر سفر به لیگ های عربی را در سر ندارد و در داخل کشورش برای تیم خود از جان مایه می‌گذارد‌.

سعید حسامی در پایان در جواب به اینکه آیا بازهم قصد دارد در ورزش سرمایه گذاری و تیمداری کند یا خیر؟ پاسخ داد‌؛ با توجه به اینکه بزرگترین هایپرکالای ساختمانی کشور را در قالب ۹۰ شرکت برتر ساختمانی ایران به تازگی افتتاح کردم قطعا دوست دارم دوباره در ورزش سرمایه گذاری داشته باشم اما بعید می‌دانیم در هندبال ادامه فعالیت کنم و چاره‌ای جز ورود به رشته والیبال در بخش آقایان و بانوان نیست و درتلاش هستیم با همفکری دوستان این اتفاق هرچه سریعتر محقق شود تا وارد رشته والیبال زنان و مردان شویم.