کد خبر : 52484
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
-

مکتب «شهید سلیمانی» راهگشای نسل جوان است

مکتب «شهید سلیمانی» راهگشای نسل جوان است
رئیس سازمان صداوسیما، مکتب شهید سلیمانی را راهگشای تربیت نسل جوان دانست و افزود: شهید سلیمانی مظهر ایمان، تقوا و توکل بود و یک عمر در مکتب امام و رهبری تلاش کرد.
به گزارش سورپرس، دکتر علی عسکری، رییس رسانه‌ی ملی در ابتدای سخنان خود با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران و تمام آزادگان جهان و همچنین تسلیت رحلت آیت الله مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی به ملت ایران و حوزه‌های علمیه و روحانیت معزز شیعه و جهان اسلام، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر ایمان و تقوا و توکل بود و یک عمر تلاش کرد و در خدمت امام و مکتب امام در خدمت رهبر انقلاب و مکتب ایشان بود، چه زمانی که در دفاع مقدس به عنوان فرمانده شجاع، مومن و مخلص تلاش کرد و چه در زمانی که به عنوان فرمانده نیروی قدس منسوب شد و در آن دوران اقدامات راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد.

رئیس رسانه ملی و رئیس همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی گفت: این همایش با هدف ترغیب دانشجویان و دانش پژوهان برای تحقیق در خصوص سردار جاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ما برگزار شده است و دستاورد آن برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تربیت جوانان برای آینده موثر خواهد بود.

علی عسکری تاکید کرد: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم آیه «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله با امره قد جعل الله لکل شیئا قدرا» در ذهنم آمد، یعنی کسی که اهل تقوا باشد خدا برای او در‌ها را می‌گشاید، او متقی و اهل نقوا بود، ایمان یعنی یک پدیده درونی، اما تقوا چیزی است که حرکت انسان به مقتضای ایمان انجام شود و او متقی بود.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: سردار سلیمانی هم مومن بود و هم بر حسب مقتضای ایمانش عمل می‌کرد و پهنه وجودش از این زیبایی بهره می‌برد و خداوند این راه را بر او گشود و به او رزقی بی پایان داد و دید که چگونه انسانی که خودش تلاش می‌کرد ناشناخته باشد چگونه او را به ملت ایران و همه جهانیان شناساند و الی تا آخر او توکل به خدا داشت و خدا امرش را جاری کرد و این آیه در ذهن من خطور کرد.

رئیس رسانه ملی گفت: شخصیت سردار شهید سلیمانی پنج ساحت داشت که مهمترین آن این بود که ایشان یک مومن ولایی و انقلابی بود. علی عسکری افزود: کسی که می‌خواهد با نظام سلطه مبارزه کند، باید همچون امام (ره) و رهبر معظم انقلاب یک عارف کامل باشد. جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما در آغاز این همایش گفت: اگر در داستان کربلا قصه علمدار را سینه به سینه از اجدادمان شنیدم، امروز سلیمانی را درک کردیم که علم ایران و انقلاب و شرف را برافراشته کرد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.