کد خبر : 133217
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
-

رییس فدراسیون اسکیت:

مهمترین برنامه و هدف ما بازی های آسیایی هانگژو است

مهمترین برنامه و هدف ما بازی های آسیایی هانگژو است
رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به برگزاری مسابقات کاپ آزاد اینلاین هاکی به میزبانی کشور روسیه و حضور تیم اسکیت هاکی سایمان تبریز در این دوره از مسابقات افزود : خوشبختانه تیم کشورمان با حضور قدرتمند در مسابقات توانست با اختلاف اندک نایب قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکیت مجید هنرجو رییس فدراسیون در خصوص اعزام های سه ماه نخست سال جاری بیان داشت: ششمین دوره مسابقات جام جهانی اسکیت رولبال به میزبانی کشور هند برگزار شد که تیم ایران در مقابل تیم های قدرتمند شرکت کننده تواسنت عملکرد مناسبی را از خود به جای گزارد.

وی ادامه داد: در مسابقات کاپ آزاد اسکیت سرعت هلند میلاد صالحی نماینده ارزشمند کشورمان در ماده وان لپ به مقام نایب قهرمانی رسید و این در حالی است که ماده وان لپ از دشوارترین مواد مسابقه در رشته اسکیت سرعت می باشد.

رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به برگزاری مسابقات کاپ آزاد اینلاین هاکی به میزبانی کشور روسیه و حضور تیم اسکیت هاکی سایمان تبریز در این دوره از مسابقات افزود : خوشبختانه تیم کشورمان با حضور قدرتمند در مسابقات توانست با اختلاف اندک نایب قهرمانی را از آن خود کند.

هنرجو گفت: مسابقات کاپ آزاد جهانی رشته فری استایل به میزبانی کشور ایتالیا در خرداد ماه سال جاری برگزار شد و تیم ملی کشورمان ۴ طلا یک نقره و دو برنز را از آن خود کرد همچنین رومینا سالک بازیکن توانمند کشورمان با ثبت رکورد ۴/۰۷ رکورد جهانی این رشته را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین برنامه و هدف ما بازی های آسیایی هانگژو است و بیشترین انتظار ما از هیات های استانی نیز در همین راستا می باشد.

رییس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه امیدواریم اسکیت در هانگژو مدال آور باشد افزود:کسب مدال در هانگژو موجب تحول در اسکیت و دیده شدن بیشتر این رشته ورزشی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می شود.

هنرجو با بیان این که در حال حاضر اردوهای رشته های فری استایل ،سرعت جهت حضور در بازی های آسیایی هانگژو به صورت منظم برگزار می شود گفت : در رشته آلپاین نیز اردوهای آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی در حال برگزاری است.

وی افزود: در بازی های آسیایی هانگژو در رشته فری استایل و در رشته سرعت شانس مدال داریم و انشالا مدال آور خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه فدراسیون اسکیت طی ده ماه گذشته اردوها را به صورت منظم جهت آمادگی در بازی های آسیایی برگزار کرده بیان داشت در بازی های آسیایی هانگژو در رشته فری استایل در بخش بانوان ۶ مدال و آقایان ۶ مدال و در مجموع ۱۲ مدال توزیع خواهد شد همچنین در رشته سرعت ۳ ماده وجود دارد که در هر ماده ۳مدال توزیع خواهد شد و در بخش بانوان۹ مدال و آقایان ۹ مدال و جمعا ۱۸ مدال در رشته سرعت توزیع خواهد شد که این امر نشان دهنده این موضوع است که حضور رشته فری استایل و سرعت در این دوره از بازی ها بهترین شانس جهت کسب مدال بیشتر کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران است.

رئیس فدراسیون اسکیت: مهمترین برنامه و هدف ما بازی‌های آسیایی هانگژو است

رییس فدراسیون اسکیت اظهار داشت: دو تیم از رشته سرعت که متشکل از بازیکنان تیم ملی نیز می باشد ۳۰ خرداد ماه برای حضور در کاپ جهانی عازم ایتالیا خواهند شد.همچنین تیم ملی فری استایل کشورمان نیز در تیرماه عازم کاپ بین المللی فرانسه خواهد شد.

وی با بیان این که اسکیت رشته ای است که همگانی کردن آن نیاز به همکاری دیگر دستگاه ها دارد اضافه کرد: حضور این رشته در مدارس که مهد استعدادیابی است می تواند به کشف استعدادهای آینده این رشته کمک شایانی کند.

هنرجو گفت: دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه‌های آینده ورزش کشور هستند. یکی از راه‌های پیشرفت ورزش کشور در تمامی زمینه‌ها شناسایی، استعدادیابی و پرورش در سنین نونهالی و نوجوانی است که می‌توان ثمره آن را آینده ورزش کشور دید.

وی ورزش دانش‌آموزی را ذخایر استعداد برای ورزش قهرمانی کشور دانست و تصریح کرد: بر استعدادیابی ورزشی، مسابقات و فعالیت‌های ورزشی، پرورش نیروی انسانی است تأکید داریم.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه ارتقای سطح آموزشی و دانش بازیکنان و مربیان از اهداف حائز اهمیت فدراسیون اسکیت است، خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزش باید از مدارس شناخته شده و توسط فدراسیون‌ها پرورش یابند تا در آینده بتوانند در ورزش قهرمانی تاریخ‌ساز شوند.

هنرجو گفت: در حال حاضر لیگ های مختلف در ماده های مختلف در حال برگزاری است و همچنین دوره های آموزشی و مسابقات دستجات آزاد نیز به صورت منظم برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت زیر ساخت در رشته های ورزشی خاطر نشان کرد :امیدواریم با کمک شهرداری ها و سازمان های مربوطه بتوانیم این رشته ی محبوب مردمی را در کشور گسترش داده و شاهد رشد اسکیت در آینده باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.