آقای قاضی زاده! به تیم فوتبال خراسان رسیدگی کن

تاج درباره حمله نمایندگان مجلس به او تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادم اسم کسی را بیاورم. اخلاق و ادب را رعایت می‌کنم. تا الان هم پاسخگویی نداشتم. دو سال سکوت کردم چون فکر می‌کردم باید مسیر خودش را برود. آقای قاضی زاده هاشمی چند بار نام بنده را برده و گفته فساد ویلموتس. قوه قضائیه با قاضی‌های معتبر است و توسط مجتهد اداره می‌شود. کاملاً مطیع این مجموعه هستم ولی نماینده‌ای که نباید دغدغه اش فقط فوتبال باشد، او صد یا دویست بار درباره ویلموتس صحبت کرده است؛ آن‌هم هر موقع و هر مقداری که خودش بخواهد. اعتقادم این است ایشان به جای قوه قضائیه تصمیم نگیرد و بگذارد قوه قضائیه نظر بدهد. ایشان اول به فوتبال حوزه انتخابی خودشان و تیم فوتبال خراسان برسد. همین الان تیمشان از لیگ برتر حذف شده و در لیگ یک هم شرایط سختی دارند.

بیش از حد دلواپس هستید؛ آیا راجع به حق پخش صحبت کردید؟

وی ادامه داد: هم قاضی زاده هم آقای راستینه که نماینده شهر کرد هستند، به فوتبال استان‌های خودشان بپردازند. هرچند اینها همه نمایندگان مجلس نیستند. نمایندگان حق دارند سئوال کنند و ما هم موظف به پاسخگویی هستیم. هر موقع هر نماینده‌ای از ارکان فدراسیون سئوال کرد، همه موظف هستند بدون فوت وقت پاسخگو باشند؛ هم خودم هم تمام اعضای هیات رئیسه ولی یکی دو نفری که بیش از حد دلواپس فوتبال هستند، برایم سئوال است که شما که جزو اعضای اصلی کمیته رسیدگی به سازمان صدا و سیما هستید، یک بار راجع به حق پخش صحبت نکردید. یکبار گفتید هزاران میلیاردی که از فوتبال نمی‌آید کجاست.

بزرگترین بدهکار فوتبال مهمترین طلبکار شده است!

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فوتبال مثل یک تاکسی شده است که مسافرانش رایگان سوار می‌شوند. این تاکسی تعطیل می‌شود. فوتبال یک روزی تعطیل خواهد شد. قطعاً. اولین جلسه من جلسه با مدیران باشگاه‌ها است. بزرگترین بدهکار فوتبال مهمترین طلبکار فوتبال شده است. بزرگترین بدهکار فوتبال که میلیاردها تومان بابت فوتبال در آمد دارد، شده است مهمترین طلبکار. در برنامه‌هایی که شما می‌بینید. یک انتخابات شب تعطیل می‌شود. یکدفعه می‌گویند دو کاندیدا تایید شده‌اند و یک نفر نشد. هر شب! با این روند نمی‌شود فوتبال را مدیریت کرد. تهش یک مدیر و چند نماینده است. تصمیم است که می‌گویند باید این کار را بکنیم. به اعتبار رای بالای مجمع، هر کاری شد بنده رای نیاورم. هیچ توضیحی لازم نیست. ۵۱ رای آوردم. خیلی‌ها مجمع نیامدند. شب که خوابیدند، صبح متوجه شدند انتخابات برگزار می‌شود. ۵۱ رای آوردم و بالاتر از این می‌خواهید مجمع به آدم اعتماد کند؟ مجمع بالاترین رکن فوتبال است.

با فیفا طرحی را برای حق پخش کار کرده‌ام

وی گفت: امیدوارم حق پخش در مطالعات بیاید. برای حق پخش طرح‌هایی دارم. صداوسیما ایران توانایی پرداخت این پول را ندارد. بعضی از باشگاه‌ها از دولت پول می‌گیرند؛ باشگاهی که ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد تومان از دولت یا یک کارخانه می‌گیرد روا نیست بازهم از صداوسیما حق پخش بگیرد؛ سازمانی که گاهی حقوق کارمندانش هم عقب می‌افتد. در دو سال گذشته طرحی را با فیفا کار کردم که صداوسیما بدون اینکه ریالی بودجه اش را به فوتبال اختصاص بدهد، به همه باشگاه‌ها پول می‌دهد. این طرح را یک روز رونمایی می‌کنم. در همه دنیا اجرا می‌شود.

دولت پول کارخانه‌ها را به صداوسیما بدهد

تاج گفت: به جای اینکه کارخانه‌ها به فوتبال پول بدهند و باشگاه‌ها منتظر سلایق مدیرانشان باشند، دولت پول‌هایی که به موسسات می‌دهد را از سازمان لیگ استعلام می‌کند؛ عین کاری که در فوتبال انگلیس انجام می‌شود. این پول‌ها را به صداوسیما می‌دهند. صداوسیما به عنوان حق پخش می‌دهد و درآمد در روز مسابقه برای حق پخش و دور زمین می‌شود برای باشگاه میزبان. فقط باشگاه میزبان و میهمان پولی نمی‌گیرد. با این پول امیدوار می‌شویم در خرم آباد و کرمانشاه هم تیم داشته باشیم نه جاهایی که فقط کارخانه دارند و از زمان جام تخت جمشید دارای تیم هستند. به جای دشمنی کردن، صداوسیما می‌تواند با فدراسیون جدید کار و برنامه ریزی کند تا با طرح مدون، سال‌ها بهره ببریم. مدل پیشرفت دنیا خیلی سخت نیست. فوتبال را دیگران اداره می‌کنند که سابقه شان بیشتر از ما است. می‌توانیم از آنها یاد بگیریم و به تمام قوانین کشور هم احترام بگذاریم.

برکناری اسکوچیچ برایم سخت بود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج بعد از پایان این بخش از صحبت‌هایش، سراغ تیم ملی ایران و شرایطی که بر آن حاکم شده است رفت.

او گفت: اسکوچیچ مربی بسیار محترم و بسیار معتدل است. خدا را شاهد می‌گیرم حذف اسکوچیچ برایم خیلی سخت بود. او مربی بسیار آرام و زحمتکشی است و در سخت‌ترین شرایط، تیم ملی را به جام جهانی برد.

تاج در این هنگام از خبرنگاران خواست به افتخار اسکوچیچ، برای این مربی دست بزنند!

با کی روش هم تضمینی نیست اما باور داریم در مسیر درست هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال سپس ادامه داد: دیدم که شرایط تیم ملی، بازیکنان و شرایطی که به دلایلی نمی‌خواهم مشکلات بازگو بشود، اردوهایی که گذاشته شد، به این نتیجه رسیدیم اگر الان -سرمربی تیم ملی را- تعویض کنیم به نفع کشور است. دیدم گفته‌اند که چه کسی نتایج کی روش را در تیم ملی تضمین می‌کند. من خودم هم نمی‌توانم. هیچکس در دنیا نمی‌تواند ضمانت کند با کی روش حتماً نتایج بهتری می‌گیرد ولی سابقه کی روش در تیم ملی ما و نتایجی که قبلاً گرفته شده ما را بر این باور می‌کند که مسیر را درست می‌رویم. به هر جهت برای من ساده‌تر این بود اسکوچیچ بماند. مسئولیتی را هم بر عهده نمی‌گرفتم و مثل خیلی‌ها می‌گفتم این مربی را من نگذاشته‌ام. این ریسک را کردم فقط به خاطر کشور و سرزمین عزیزمان! می دانم یک عده از عزیزان، پیشکسوتان و بزرگان به هر دلیلی با آمدن من یا کی روش مخالف هستند. به احترام تیم ملی و پرچم عزیز، از تیم ملی حمایت کنند. از شرایط موجود حمایت کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۱