کد خبر : 74603
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
-

«من پاسدار نیستم» روانه بازار شد

«من پاسدار نیستم» روانه بازار شد
به قلم حسن شکیب زاده، روزنامه نگار و نویسنده ی پرتلاش قزوینی، از سوی انتشارات رویای آبی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

گروه فرهنگی سورپرس: به گفته‏ ی حسن شکیب زاده، پژوهشگر و نویسنده ‏ی قزوینی، این کتاب پنجاهمین اثر وی می باشد که طی دو دهه و در حوزه‏ دفاع مقدس و با هدف ترویج و توسعه‏ ی فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است.

وی در خصوص آخرین اثرش ” به “وقایع خبری “گفت: عزیزاله فرجی زاده، یکی از اسرای بسیجی استان قزوین می باشد که طی ۱۳۲۲ روز اسارت، هیچ خبری از اسارتش منتشر نشده بود و تا روز بازگشتش به میهن، به عنوان مفقودالاثر از او نام برده می شد. و از آنجایی که خاطرات منحصر به فردی در خصوص سالهای اسارتش داشت در قالب تاریخ شفاهی اقدام به گفتگو و ثبت سرگذشت او کردم.

شکیب زاده افزود: پس از آماده‌سازی خاطرات عزیزاله فرجی زاده که حاصل ده جلسه و بیش از بیست ساعت گفتگو می باشد، بعید می‌دانستم، به خاطر ملاحظاتی، عزیزالله آن چه را که بایستی می‌گفت، روایت کرده باشد، اما در همین حد و اندازه‌ای هم که گفت و شما در این کتاب، مرور خواهید کرد، ممکن است برخی از خوانندگان، به ویژه نسل جدیدی که دوران دفاع مقدس نزیسته‌اند و کم تر در مورد اتفاقات آن می‌دانند، شنیدن و یا خواندن این همه شکنجه و رنج‌هایی که بر عزیزالله گذشته است را غیرقابل باور بدانند.

وی گفت: کتاب «من پاسدار نیستم» روایت خاطرات نابی است که باورش برای خودم نیز سخت بود اما سرانجام متوسل شدم به اظهار نظر برخی از اسرای همبندی او و تاییدی که نشان از شدت و حدت وصف ناپذیر شکنجه های این آزاده‏ی غریب در طول دروران اسارتش داشت.

این فعال حوزه دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات شکنجه ‏های سخت و شکننده‏ ی این اسیر نامدار، بازگو کننده‏ ی وحشیگری ها و اوج کینه و دشمنی نیروهای بعثی عراق را علیه رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس نشان می دهد که حتا شنیدن و خوانده آن نیز غیرقابل تحمل است. خاطراتی که تاکنون کمتر گفته و یا شنیده شده است.

کتاب من پاسدار نیستم با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و توسط انتشارات رویای آبی منتشر شد که مزین به نوشتداری از بسیجی فرهیخته، محمدعلی حضرتی است که با ویراستاری فاطمه شریف نژاد، صفحه آرایی مهدی شکیب زاده و طراحی جلد فاطمه شکیب زاده روانه‏ ی بازار کتاب شد.ه است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.