کد خبر : 98476
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
-

منافع متقابل ایران و صربستان در گروی توسعه همکاری‌های مشترک

منافع متقابل ایران و صربستان در گروی توسعه همکاری‌های مشترک
رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رئیس جمهور صربستان، گفت: توسعه همکاری‌های مشترک، به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، منافع متقابل برای دو کشور دارد که باید شناسایی و فعال شوند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان در مکالمه تلفنی، با اشاره به ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری‌های تهران – بلگراد، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی الکساندر ووچیچ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش، روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی را با صربستان، توسعه و تحکیم بخشد.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع و گسترده‌ای برای توسعه سطح همکاری‌های دو کشور وجود دارند، گفت: توسعه همکاری‌های مشترک، به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، منافع متقابل برای دو کشور دارد که باید شناسایی و فعال شوند.

الکساندر ووچیچ نیز در تماس تلفنی خود با تأکید بر این‌که دو کشور از زمینه‌های گسترده‌ای برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند، گفت: بلگراد به دنبال ارتقای سطح مناسبات و همکاری‌های تجاری و بازرگانی و ایجاد روابط مستحکم سیاسی و راهبردی با تهران است.

رئیس جمهور صربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مواضع مستقلی داشته است و بر این مبنا می‌توانیم در مسائل بین‌المللی، همکاری‌های نزدیک با یکدیگر داشته باشیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.