کد خبر : 94333
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
-

مناسب سازی ۳۰ درصد معابر چهارمحال و بختیاری ویژه معلولان

مناسب سازی ۳۰ درصد معابر چهارمحال و بختیاری ویژه معلولان
مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ درصد از معابر استان ویژه معلولان و سالمندان مناسب سازی شده است.

به گزارش سورپرس، نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان چهارر محال و بختیاری در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه شرایط زیستی برای معلولان و سالمندان به گونه‌ای باید باشد که از حقوق شهروندی برابر همچون دیگر شهروندان برخوردار شوند، اظهار کرد: در استان ۱۳ درصد جمعیت معلول و سالمند هستند.

وی با اشاره به اینکه باید تدابیری مناسب برای فراهم کردن شرایط زندگی ویژه معلولان و سالمندان اندیشیده شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها موظف هستند ۱۰ درصد از درآمدهای خود را صرف مناسب سازی فضای شهری کنند.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت مناسب سازی منازل در حال ساخت، تصریح کرد: حمل و نقل شهری به ویژه اتوبوس‌ها باید به سیستم‌های هشدار دهنده خاص همچون چراغ‌های آلارم برای ناشنوایان، سیستم‌های بالابر و تسهیلاتی برای افراد معلول مجهز شوند.

نبود اعتبار عامل کندی عملیات مناسب سازی شهر

عسگری با اشاره به مشکلات عدم مناسب سازی در ساختمان‌های عمومی قدیمی همچون برخی مراکز درمانی و ادارات دولتی، گفت: شهر «فرخشهر» به عنوان شهر بدون مانع در استان انتخاب شده است که شهرداری این شهر باید طی سه سال مناسب سازی شهری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۲ باید عملیات مناسب سازی در شهر «فرخشهر» تکمیل شود، ادامه داد: اقداماتی که در دیگر شهرها انجام می‌شود سلیقه‌ای است.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به اعتبارات محدود مناسب سازی شهری اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها در استان پشتوانه مالی ندارند که این مسئله موجب کندی عملیات مناسب سازی شده است.

عسگری مطرح کرد: ۳۰ درصد از معابر استان ویژه معلولان و سالمندان مناسب سازی شده است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.