کد خبر : 138017
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
-

مقصد جدید مستاجر‌های شمال تهران

مقصد جدید مستاجر‌های شمال تهران
اگرچه این دو منطقه پیش‌تر نیز جزو مناطق پرتقاضا برای خرید و اجاره واحد‌های مسکونی بودند، اما تابستان امسال، مهاجرت از مناطق نیمه شمالی به این دو منطقه بیشتر شد.

به گزارش سورپرس؛ امیر فرخی؛ چند ویژگی مهم قیمتی، سکونتی، منطقه‌ای و معاملاتی در دو منطقه جنوبی تهران، این دو منطقه را به مقصد گروه قابل‌توجهی از مستاجران نیمه شمالی پایتخت تبدیل کرده است. رصد «دنیای‌اقتصاد» از تازه‌ترین وضعیت بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد از ابتدای تابستان و همزمان با اعمال نرخ‌های جدید در قرارداد‌های اجاره، منطقه ۹ و ۱۰ شهر تهران به مقصد جدید گروه تازه‌ای از مستاجران نیمه شمالی پایتخت به‌خصوص ساکنان منطقه ۲ و ۵، تبدیل شده اند.

این در حالی است که این دو منطقه، دو کانون اصلی عرضه مسکن ریزمتراژ هستند. در مقابل تنوع متراژی نسبتا خوبی نیز در این مناطق مشاهده می‌شود و واحد‌های متوسط وبزرگ متراژ نیز متناسب با نیاز مستاجر‌ها در آن‌ها یافت می‌شود. به لحاظ بافت اجتماعی نیز فاصله کمتری با محلات مصرفی نیمه شمالی در آن‌ها مشاهده می‌شود. چرا که از گذشته نیز بخش زیادی از زوج‌های جوان خانه اولی که در دوران قبل از ازدواج در محله‌های مصرفی نیمه شمالی پایتخت سکونت داشتند، این مناطق را برای سکونت خود دست کم در سال‌های ابتدای زندگی مشترک انتخاب می‌کردند و از این بابت بافت این مناطق در مقایسه با سایر محله‌های جنوبی، بافتی نسبتا غیربومی است.

مقصد جدید مستاجر‌های شمال تهران

انتهای پیام/ ۵۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.