کد خبر : 60643
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
-

مصوبات امروز مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰

مصوبات امروز مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز 9 اسفند در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 1400 سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی را تعیین کردند.
به گزارش سورپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان مردم در خانه ملت، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات) همچنین اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۴ بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند. براساس ردیف ۴ این بند آمده است؛ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات و مشمولین تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۸۷) قانون مالیات‌های مستقیم و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۶۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه به شرح زیر می‌باشد:

۴-۱­نسبت به مازاد چهارصد و هشتاد میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۸۰) ریال تا نهصد و شصت میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۹۶۰) ریال ده درصد (۱۰%)

۴-۲ نسبت به مازاد نهصد و شصت میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۹۶۰) ریال تا یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۴۰/ ۱) ریال: پانزده درصد (۱۵%)

۴-۳­نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۴۰/ ۱) ریال تا دو میلیارد و صد و شصت میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۶۰/ ۲) ریال: بیست درصد (۲۰%)

۴-۴­نسبت به مازاد دو میلیارد و صد و شصت میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۶۰/ ۲) ریال تا دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۸۸۰/ ۲) ریال: بیست و پنج درصد (۲۵%)

۴-۵­نسبت به مازاد دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۸۸۰/ ۲) ریال تا سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۸۴۰/ ۳) ریال: سی درصد (۳۰%)

۴-۶- نسبت به مازاد سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۸۴۰/ ۳) ریال: سی و پنج درصد (۳۵%)

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه به مبلغ سیصدو شصت میلیون (۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

تمامی واحد‌های آموزشی دولتی از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدند
 نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند (ی) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ی) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کلیه واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز (در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف هستند. سقف الگوی مصرف به روزشده طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر تا سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود.

جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ پنج درصد افزایش می‌یابد
نمایندگان مجلس تعرفه جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ را پنج درصد افزایش دادند. نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند (ج) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند. در بند (ج) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی پنج درصد (۵%) افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
بخشودگی تمامی جرایم مازاد سال ۹۹ در صورت پرداخت تا پایان دی ماه ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس با بخشودگی تمامی مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات سال ۹۹ در صورت پرداخت تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند الحاقی تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: ­کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده گردیده در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می‌شود. درآمد ناشی از اجرای این بند به ردیف ۱۵۰۱۲۳ جدول شماره (۵) این قانون واریز می‌شود.

تعیین نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی (ع)
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند (ط) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
در بند (ط) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام (۳۰) قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیرو‌های مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که إذن، ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به بخشی از واریز مالیات خود به حساب خزانه موضوع ردیف ۱۱۰۱۱۲ تا سقف مبلغ مندرج در لایحه دولت اقدام و مابقی مالیات خود را به حساب‌های معرفی شده دولت بپردازند.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.