کد خبر : 78967
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
-

مشهد همزمان با ماه محرم سیاه پوش می‌شود

مشهد همزمان با ماه محرم سیاه پوش می‌شود
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، مشهدالرضا سیاه پوش می‌شود.

به گزارش سورپرس، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته، اقداماتی برای عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و تلاش شده است تا خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران حریم قدسی رضوی ارائه شود.

مهدی یعقوبی افزود: برای این منظور، حدود ۱۳۰۰ عدد از پرچم های نصب شده در میادین و عرشه پل های سطح شهر به رنگ مشکی درآمده و برای سیاه پوش کردن فضاهای شهری، طرح های مناسبتی ایام محرم در بیش از ۶۵۰ عدد از بیلبوردها و استرابردهای نصب شده در نقاط مختلف شهر مشهد، اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از ۳۴۰ عدد از سازه های مناسبتی مستقر در نقاط پر تردد شهری در اختیار هیئت‌های مذهبی و شهروندان قرار دارد و هیئات مذهبی می تواند از این سازه ها به منظور اطلاع رسانی مراسم و ویژه برنامه های مذهبی ایام محرم استفاده کنند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در این ایام، معابر منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه تنظیف و شستشو خواهد شد و پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود و اقدامات لازم به منظور افزایش خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در این ایام صورت پذیرفته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در محرم امسال، ۸۲ المان مناسبتی نیز در سطح شهر جانمایی خواهد شد و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و تاکید بر برنامه های اجرایی در فضای مجازی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی در سطح مناطق ۱۳ گانه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.