کد خبر : 81035
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
-

مشاهده لامبدا در تهران کذب است

مشاهده لامبدا در تهران کذب است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وجود سویه لامبدا در تهران و ایران را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته لامبدا در کشور شناسایی نشده است.

به گزارش سورپرس، دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در ۴۰ کشور جهان، خاطرنشان کرد: گرچه این ویروس به مرز‌های اطراف کشور ما نیز سرایت کرده است، اما تاکنون نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر بررسی‌های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

زالی با توجه به اینکه انتشار از طریق مرز‌ها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: کنترل مرز‌ها و تردد‌ها مهم‌ترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه جدید است؛ بنابراین اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در مرز‌های کشور و به خصوص انجام قرنطینه هوشمند در مبادی ورودی مرز‌های زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد ملی کرونا نیز این هفته موضوع کنترل مرز‌ها مورد تاکید ریاست جمهوری قرار گرفت و مقرر شد اقدامات حفاظتی بیشتری در مرز‌های هوایی و زمینی اعمال شود.

زالی ابراز امیدواری کرد، با اعمال محدودیت‌های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه‌ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه جدید مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها به کاهش شیوع بیماری کمک کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.