کد خبر : 31037
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
-

مسجد الحرام از دیروز تا امروز به روایت شهرداری مکه

مسجد الحرام از دیروز تا امروز به روایت شهرداری مکه
شهرداری مکه مکرمه دو تصویر از مسجدالحرام را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده و به پیشرفت توسعه این مکان مقدس طی سال‌های گذشته پرداخته است.
به گزارش سورپرس به نقل از «الیوم السابع»؛ شهرداری مکه مکرمه با انتشار تصویری قدیمی از مسجدالحرام و تصویر حال حاضر این مسجد در شبکه اجتماعی توئیتر، توسعه اطراف آن را طی سالیان گذشته به نمایش گذاشته است.

یک روز پس از انتشار تصاویر قدیم و جدید مسجدالحرام در توئیتر، دو تصویر دیگر از مسجد خیف در منا نیز در توئیتر منتشر شد که نشان ‌دهنده شکل قدیمی و جدید این مسجد و میزان توسعه آن است.

مسجد خیف در جنوب منطقه منا و نزدیک جمره کوچک قرار دارد و یکی از مساجد مکه مکرمه به شمار می‌رود. در موسم حج شمار زیادی از حجاج به این مسجد می‌روند و در آن نماز به جا می‌آورند و یکی از فضیلت‌های این مسجد آن است که از ابن عباس روایت شده که «هفتاد پیامبر در مسجد خیف نماز به جا آورده‌اند.»

در حالی که اماکن مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره در طول تاریخ دستخوش تغییرات و توسعه بسیار شده است، کتابخانه ملی ملک فهد با ارائه تصاویر آرشیوی بسیار قدیمی، تصاویر کمیابی از مراسم حج و اماکن مقدس عربستان ارائه کرده است.

یکی از این تصاویر کمیاب مربوط به مدینه منوره در سال ۱۸۸۱ میلادی و تصویر دیگر در خصوص حجاج در مشعر منا است و در زیر آن نوشته شده: «کوه‌های بلند مکه مشعر منا را در آغوش می‌گیرد و میهمانان خداوند رحمان در طول ایام تشریق در این مکان بیتوته می‌کنند.»

تصویر دیگری نیز از منظره کلی مدینه منوره وجود دارد که مناره‌های مسجدالنبی(ص) و ساختمان‌های قدیمی این شهر در سال ۱۹۲۷ میلادی را نشان می‌دهد و همچنین تصاویر تاریخی دیگری مربوط به رسیدن حجاج بیت‌الله الحرام از طریق راه‌های زمینی، دریایی و هوایی در حج سال ۱۹۵۳ میلادی نشان داده شده است.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.