کد خبر : 71246
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۵
-

مسابقات انتخابی کشتی، شرط کسب نتیجه بهتر

مسابقات انتخابی کشتی، شرط کسب نتیجه بهتر
مجید خدایی، کارشناس و مربی کشتی گفت: مسابقات آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک کمک کرد تا ما یک قدم به جلوتر رفته و در تمامی اوزان المپیک کسب سهمیه کنیم.

به گزارش سورپرس، رشته کشتی از رشته‌های محبوب ورزشی بین ایرانیان به شمار می‌رود، رشته‌ای که در رقابت‌ها المپیک و عرصه‌هایی بین المللی مختلف توانسته افتخار‌های بسیاری را به کسب کند.

مجید خدایی، کارشناس و مربی کشتی و قهرمان جهان که مهمان برنامه ای تلویزیونی بود با موضوع مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی بود گفت: مسابقات انتخابی تنها راهی است که هم حاشیه را برای کشتی کم می‌کند و هم کشتی گیر و مربی از این مسابقات راضی هستند، اما با بروز کرونا نتوانستیم آن مکانیزم را پیاده کنیم و در شرایط گوناگونی که کرونا بوجود آورد تصمیم مربیان به برگزاری این مسابقات گاه تغییر می‌کرد و کشتی گیران سردرگم بودند.

وی گفت: نتیجه مسابقات انتخابی کشتی باعث شناخت چهره‌های جدید می‌شود و هرگاه ما مسابقات انتخابی برگزار کردیم توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. خدایی گفت: ما در شرایطی هستیم که نزدیک به مسابقات المپیک هستیم و هدفمان اینست که حاشیه‌ها را کم کنیم، مسابقات آسیایی ومسابقات کسب سهمیه کمک کرد تا ما یک قدم به جلوتر رفته و خوشبختانه ما توانستیم در تمامی اوزان در المپیک کسب سهمیه کنیم.

محمد ابراهیم امامی – سخنگوی فدراسیون کشتی نیز که به صورت اینترنتی مهمان دیگر برنامه ی تلویزیونی بود، در پاسخ به نحوه انتخاب کشتی گیران در اوزان مختلف و جمع بندی کادر فنی برای انتخاب کشتی گیران گفت: از قبل فدارسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی بر این عقیده بودند که حتما کشتی گیران بر روی تشک باید قابلیت‌های خود را نشان دهند و انتخاب شوند و فدارسیون کشتی هم برای رعایت عدالت، این چرخه انتخابی تیم ملی را تعریف کرد، و با توجه به اینکه ما در شرایط کرونایی امکان برگزاری مسابقات به آنصورتی که تعریف شده بود را نداشتیم کادر فنی برنامه ریزی برای این کار انجام داد.

وی در پاسخ به چرایی برگزاری مسابقات در اشکال مختلف همچون برگزاری برخی تک مسابقه‌ها بصورت رو در رو و برخی مسابقات در تورنومنت‌ها گفت: اوزانی که ما کسب سهمه کرده بودیم با اوزانی که کسب سهمیه نکرده بودیم متفاوت بود، لذا کادر فنی تصمیم گرفت مسابقات درون اردویی برگزار کند تا نفرات مشخص شود، اما در اوزانی دیگر ما باید پس از برگزاری مسابقات در قزاقستان کسب سهمیه می‌کردیم و به همین دلیل ما نمی‌توانستیم فردی را برای المپیک انتخاب کنیم لذا برنامه ریزی ما برای دو رویداد مهم یعنی هم المپیک و هم مسابقات جهانی بود و از این جهت کارد فنی مجبور بود برای ۱۰ وزن برنامه ریزی داشته باشد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.