کد خبر : 84407
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
-

مسائل سیاسی به قزوین نباید آسیب بزند

مسائل سیاسی به قزوین نباید آسیب بزند
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت های بالا و ویژه‌ای دارد، گفت: نباید اجازه دهیم مسائل سیاسی به استان آسیب وارد کند.

به گزارش سورپرس؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای صبح پنج‌شنبه در بدو ورود به استان قزوین در آستان امام‌زاده حسین (ع) اظهار کرد: استان قزوین با پیشینه بسیار بالای تاریخی و مذهبی و با ظرفیت‌های بسیار بالای مادی و معنوی حقیقتاً نیازمند یک نگاه ویژه است.

رئیس قوه قضائیه اذعان کرد: علمای بزرگی که در این خطه بودند در رشته‌های مختلف از جمله فقه، اصول، کلام، فلسفه، شعر، ادبیات و زمینه‌های مختلف و همچنین شهدایی نظیر شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشکری و ده‌ها شهید، آزادگان بزرگ مانند حجت الاسلام ابوترابی که نمادی از مقاومت، ایثار ایستادگی است‌.

وی افزود: این استان قطب اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است و با بیش‌از ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی و دشت‌های فراوان حاصل‌خیز، مدارس متعدد علمیه، دانشگاه‌های بزرگ، مردم همیشه حاضر در صحنه در مقاطع مختلف نیازمند یک نگاه ویژه است و نباید با وجود این ظرفیت‌های مادی و معنوی در اینجا مشکلاتی وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی از جمله دانشجو، طلاب، بزرگان در این استان است اما مسائل سیاسی وجود دارد و نباید مسائل سیاسی سبب آسیب استان شود بلکه باید این ظرفیت‌ها به نفع کشور، مردم و نظام ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: در این سفر مسائلی مورد توجه است که امیدواریم به کمک مسئولین استانی، نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندارها، شهردار، شورای شهر، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و به خصوص آحاد مردم بتوانیم در این چند مسئله مهم قدم‌های بلندتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر از گذشته برداریم.

این مسئول در پایان ابراز کرد: مسئله آب، محیط زیست و مترفعات، زمین و وقف مناطق استان و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مسائل این شهر هستند که ما امیدواریم به کمک یکدیگر آنچه را که مربوط به دولت و مجلس است به دولت و مجلس منتقل کنیم و برای مبارزه جدی با فساد و تبعیض، از بین بردن گلوگاه‌ها و بسترهای فساد توسط دولت و کمک مجلس در صورت نیاز برای قوانین جدید و در نهایت آنچه مربوط به قوه قضائیه برای مبارزه با فساد، تبعیض و گره‌گشایی از مجموعه مشکلات است در این سفر به بررسی دقیق آن بپردازیم و با همراهی مسئولین استانی هر آنچه که در استان قابل رفع است رفع کرده و آنچه قابل رفع نیست با همراهی سایر دستگاه‌های مربوط در تهران چاره‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.