کد خبر : 52479
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
-

اضطراب زیاد مادران باردار، مرگ نوزادان را بدنبال دارد

اضطراب زیاد مادران باردار، مرگ نوزادان را بدنبال دارد
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، حدود نیمی از مادران تازه زایمان کرده و باردار احساس اضطراب یا عصبی بودن دارند و در شرایط کنونی بیش از سه‌چهارم این زنان اعلام کردند که همه‌گیری ویروس کرونا به ترس آنان افزوده است.

به گزارش سورپرس به نقل از گاردین، موسسه خیریه بارداری تامی، پیش از روزی که در تاریخ انگلیس، محبوب‌ترین هفته برای باردارشدن است، خواستار حمایت بیشتر از زنان باردار شد. ارقام رسمی نشان می‌دهند که معمول‌ترین روز تولد در انگلیس ۲۶ سپتامبر است که ۳۸ هفته پس از دومین روز  سال میلادی است.

نظرسنجی از ۱۰۰۰ مادر تازه زایمان کرده یا باردار توسط این موسسه خیریه نشان داد که از هر ۱۰ مادر هفت مادر در دوره‌ای از بارداری خود احساس خستگی کردند، ۱۴ درصد اظهار کردندکه این دوره را با سختی طی کردند، ۴۹ درصد احساس عصبانیت یا اضطراب داشتند و ۷۷ درصد نیز گفتند که ترس از همه‌گیری به این موارد افزوده است. میان کسانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، ۸۹ درصد اعلام کردند که از اخبار مرتبط با بارداری ترسیده‌اند و ۸۰ درصد نیز مشاوره ناخواسته دریافت کرده‌اند.

این بررسی همچنین نشان داد که این زنان شایعه‌های رایج مربوط به بارداری را شنیده بودند که به گفته خیریه  این حرف‌ها موجب  از دست رفتن یک نوزاد از هر ۴ نوزاد در دوران بارداری یا تولد می‌شود؛ ۶۵ درصد عبارت «شما می‌توانید بجای دو نفر بخورید» را شنیده بودند و  ۳۹ درصد شنیده بودند که حرکات کودک در اواخر بارداری کند می‌شود.

کیت مارش، مدیر مامایی خیریه تامی، به مادران توصیه کرد که برای بررسی اطلاعات به‌روز در مورد بارداری از ابزار بارداری سالم (Healthy Pregnancy) استفاده کنند. وی گفت: «دانش توانایی است و هنگامی‌که صحبت از بارداری می‌شود، احساس اطمینان کنید هر آنچه را که لازم  است برای انجام کارهای مناسبی که برای شما و کودک شما مهم است، دارید. اما چیزی به‌عنوان اطلاعات بیش‌ازحد وجود دارد که می‌تواند مادران را مضطرب و پریشان کند. والدین آینده نیاز به مشاوره‌ای دارند که بتوانند در طول دوره بارداری خود به آنان اعتماد کنند و به‌طور شخصی آنان را پشتیبانی کنند، نه شایعه‌ها و باورهای غلطی که شواهد آن‌ها را رد کرده است.»

راشل، ۲۹ ساله، از شهر ریل انگلستان، قبل از اینکه دولت، زنان باردار را به‌عنوان یک گروه با خطر بالاتر در بیماری همه‌گیر تشخیص دهد، متوجه شد که باردار و در انتظار اولین فرزند خود است. او به خیریه گفت: «من نمی‌دانستم چه‌کاری باید انجام دهم، زیرا پیش‌ازاین هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ بودم و حتی اگر تجربه کرده بودم، کووید متفاوت است. من حتی نمی‌توانستم تا وقتی‌که نزدیک به زمان زایمانم بود به دیدن ماما بروم، هیچ  متخصصی را نمی‌دیدم و چون خدمات بهداشتی ملی انگلستان (NHS) در بحران بود، نمی‌خواستم با تماس در مورد نگرانی‌هایم باری برای دولت باشم

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.