کد خبر : 46278
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
-

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور خبر داد؛

مرگ خاموش ۲۹۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در ۷ماهه سال۹۹

مرگ خاموش ۲۹۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در ۷ماهه سال۹۹
نوفرستی گفت: با توجه به افزایش مرگ‌های خاموش در مقایسه با سالهای قبل انتظار می‌رود دستگاه‌ها و متولیان امر بیشتر به مقوله پیشگیری و آگاهی‌رسانی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی سورپرس؛ دکتر جواد نوفرستی، رئیس کارگروه ملی پیشگیری از مرگ‌های خاموش با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سالجاری ۲۹۱ نفر فوت کرده اند، خاطر نشان کرد: قطعا در ماه‌های سرد سال این آمار افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: بیشترین آمار جانباختگان مرگ های خاموش در استان های تهران، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، خراسان رضوی و مرکزی از سوی سازمان پزشکی قانونی گزارش شده است.


مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور یادآور شد:  اکنون زنگ خطر بصدا درآمده و جهش ۶۱ درصدی آمار مرگ های خاموش در مهرماه یک هشدار جدی برای روزهای سرد سال است.

نوفرستی تصریح کرد: بیش از ۲۰ وزارتخانه، سازمان، انجمن، اتحادیه و … در آموزش‌ عمومی ایمنی به مردم برای پیشگیری از حوادث گازگرفتگی مسئولند اما متاسفانه در عمل چیز دیگری می بینیم.

وی با تاکید به هوشیاری مردم در فصل سرما افزود: برای ایمنی بیشتر حتما سلامت دودکش‌ و مکش مناسب آن و همچنین تهویه هوا را باید مطمئن شوید.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور تصریح کرد: حتی در سردترین ایام، دریچه تامین هوا و روزنه‌های ورود هوای تازه را نبندید.

رئیس کارگروه ملی پیشگیری از مرگ‌های خاموش گفت: با توجه به افزایش نرخ مرگ‌های خاموش در مقایسه با سالهای قبل انتظار می‌رود دستگاه ها و متولیان امر بیشتر به مقوله پیشگیری و آگاهی رسانی کمک کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: امید است همکاری بیشتر تمامی وزارتخانه‌ها و سازمانهای مرتبط و مسئول در پیشگیری از حوادث گازگرفتگی را ماههای سرد پیش رو بیشتر داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.