کد خبر : 37396
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۷
-

مروری بر کارنامه کاری “الکس نوری”

مروری بر کارنامه کاری “الکس نوری”
حضور آندره‌آ استراماچونی در استقلال منتفی است و باید اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد تا این مربی ایتالیایی برای هدایت آبی‌ها انتخاب شود. این موضوع باعث شده تا الکساندر نوری گزینه‌ای جدی برای نشستن روی نیمکت استقلال شمرده شود و خودش هم تأیید کرده برای سرمربیگری با تیمی جدید مذاکره کرده است.

به گزارش سورپرس، نوری که شهر «بوکستهوده» در ایالت «نیدرزاکسن» در غرب آلمان است و اصالتی ایرانی دارد هافبک نفوذی در دوران فوتبالش بود و وردربرمن مهم‌ترین تیمی بود که برای آن بازی کرد. او خیلی زود و از ۳۲ سالگی وارد حرفه مربیگری شد و از سال ۲۰۱۱ وارد کادر مربیان باشگاه «اولدنبورگ» شد. در سال ۲۰۱۳ هم به او سرمربی این تیم نسبتاً گمنام آلمانی شد.

پس از یک فصل نوری سرمربی تیم دوم وردربرمن شد و دو فصل سرمربی این تیم بود تا اینکه در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به تیم اول وردربرمن رفت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. در سال ۲۰۱۸ دو ماه سرمربی تیم «اینگولشتات» بود و به خاطر کسب نتایج ضعیف اخراج شد. یک فصل بعد دستیار یورگن کلینزمن در هرتابرلین شد و پس از آنکه این مربی مطرح آلمانی تصمیم به قطع همکاری با هرتا گرفت به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب شد اما نتوانست باشگاه را متقاعد کند تا به همکاری با او ادامه دهد و جای خود را به «برونو لابادیا» داد.

این مربی ایرانی‌الاصل موفقیت قابل ذکری در عرصه مربیگری نداشته و بدون شک استراماچونی کارنامه موفق‌تری داشته اما نزدیک به ۱۰ سال است تجربه مربیگری را در سطوح مختلف فوتبال باشگاهی آلمان در کارنامه دارد. البته باید دید عزم باشگاه استقلال برای جذب او تا چه اندازه جدی خواهد بود و سازمان لیگ مانع حضور او می‌شود یا اینکه قانون منع جذب مربی خارجی را در مورد او اجرا نمی‌کند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.