کد خبر : 43933
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
-

مراکز غیر ضروری از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود

مراکز غیر ضروری از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه امروز ستاد با تشریح تصمیمات جدید گفت: از ۲۰ آبان، به جز مراکز ضروری، همه مراکز در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت، ساعت ۱۸ تعطیل می شوند.

به گزارش سورپرس، رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت یک ماهه فعالیت برای مشاغل (غیر از رده‌های شغلی شماره یک) از ساعت ۱۸ هر روز و از ۲۰ آبان ماه خبر داد.

وی با اشاره به تصمیم‌های جدید اتخاذ شده در زمینه مقابله با کرونا گفت: امروز تصمیم بسیار مهمی گرفته و قرار شد از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه (از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر) از ساعت ۱۸ هر روز محدودیتی اعمال شود که همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود.وی ادامه داد: مراکز ضروری شامل رده‌های شغلی شماره یک هستند که شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های ارایه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارایه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود تا روز بعد.

رئیسی گفت: مطمئن هستم این طرح با همکاری مردم در قطع زنجیره بیماری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از بحث‌های اصلی که از روز دوشنبه شروع می‌کنیم. محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم و خانواده‌ها در این مبارزه به عنوان کانون اصلی است. در این طرح بسیج محله‌ها و با همکاری خانواده‌ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می‌کنند، در واقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج همه خا نواده‌ها را هوشیار می‌کنیم.

رئیسی افزود: این طرح سه محور دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است و در این سه حیطه مردم به کمک می‌آیند و بسیج می‌شود تا با کمک مراکز بهداشتی و درمانی که قویترین مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه هستند بتوانیم این طرح بسیار موثر را اجرا کنیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: مهمانی‌های خانوادگی، یکی از کانون‌های اصلی انتقال ویروس کرونا است.

رئیسی تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا، مردم و خانواده‌ها حتما به این موضوع توجه داشته باشند که حضور یک فرد مبتلا به کرونا حتی بدون علامت در جمع خانوادگی می‌تواند بعد از دو یا سه ساعت تمام اعضای خانواده را مبتلا کند.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.