کد خبر : 80769
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۲۹
-

محمدصادق معتمدیان:

مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی آمار فوتی‌های کرونا را افزایش می‌دهد

مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی آمار فوتی‌های کرونا را افزایش می‌دهد
استاندار خراسان رضوی گفت: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی باعث افزایش فوت ناشی از کرونا می شود، به همین منظور فعالیت شماری از مراکز منتخب خدمات سرپایی در استان، شبانه‌روزی شده است تا از بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاسته شود.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سبزوار که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: موج پنجم یکی از سخت ترین موج هایی بود که پشت سر گذاشتیم و اگر اخلاص، ایثار پزشکان و کادر درمان ما نبود قطعا با بحران‌های جبران ناپذیری در کشور مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه این مقطع از کشور در حافظه تاریخ ماندگار خواهد شد از تلاش خالصانه جامعه پزشکی استان در مقابله با کرونا و نیز همراهی‌های سازنده نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی در این روزها سپاسگزاری کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا در مرکز استان، از پای کار آمدن بیمارستان‌های نیروهای مسلح سخن گفت و خاطرنشان کرد: فضای بیمارستان‌ها هم‌اکنون شرایط آرامی را سپری می‌کند که این حاصل همکاری‌های صورت گرفته است.

معتمدیان با قدردانی از بسیج مستضعفان، بر ضرورت احیای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: از این طریق با بیماریابی موارد مشکوک به کرونا، شاهد آثار خوبی خواهیم بود و این نیاز است تا دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی به خبر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: به گفته وی بنا شده کارت‌های هوشمندی برای شهروندان صادر شود تا افراد واکسینه شده از حمل و نقل عمومی به سهولت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با رویکرد ریاست جمهوری، قطعا شاهد تحولات مثبتی در عرصه مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود، اظهار داشت: سهمیه واکسیناسیون استان افزایش یافته است و این امکان وجود دارد تا واردات واکسن در استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، تسهیل شود.

گفتنی است؛ همزمان با تشکیل قرارگاه شبانه‌روزی عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی، تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان به دستور استاندار برای رفع نیازهای کادر درمان و بیماران بسیج شده‌اند تا روند موجود در این استان مدیریت شود.

انتهای پیام/۴۴۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.