کد خبر : 93196
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
-

مخالفت مجلس با طرح «حمایت از کاربران فضای‌مجازی»

مخالفت مجلس با طرح «حمایت از کاربران فضای‌مجازی»
عضو کمیسیون مشترک حمایت از کاربران فضای مجازی از مخالفت مجلس با تصویب طرحی با همین عنوان خبر داد و قانونی شدنِ آن را موجب خالی شدن دست مجلس در بعد نظارت بر فضای مجازی دانست.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس؛ محمد باقری در برنامه “رویداد” رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه نظرات مرکز پژوهش‌ها، بخش خصوصی و دولت در زمینه طرح مذکور شنیده شده است، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ایراداتی به طرح وارد دانسته و تصور می‌کنم برای پخته تر شدن، به مرکز باز می‌گردد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این طرح با وجود شورای عالی فضای مجازی لازم نیست و همه مسائل را می‌توان با همین شورا حل و فصل کرد و اگر قوانینی هم لازم باشد، این شورای حاکمیتی قادر به تصویب آن است.

باقری اصل بحث در جلساتِ آتی کمیسیون مشترک حمایت از کاربران فضای مجازی در مجلس را ناظر بر عدم نیاز به چنین طرحی دانست و گفت: ما مخالف تصویب طرح هستیم و باید ببینیم در ماه‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد.

وی همچنین تصویب چنین قانونی را موجب کوتاه شدن دست مجلس از حوزه نظارت بر فضای مجازی دانست و گفت: از این پس مسائل فضای مجازی در اختیار شورایی قرار می‌گیرد که هیچ گونه پاسخ گویی به مجلس نخواهد داشت.

باقری ادامه داد: امروز هر اتفاقی می‌افتد وزیر ارتباطات پاسخگوست ولی در صورت تصویب طرح، یک شورا تشکیل می‌شود و مجلس فقط یک عضو ناظر در آن خواهد داشت و دست ما خالی می‌شود.

وی در عین حال زیر ساخت‌های کشور در اجرای چنین قانونی را ناقص خواند و تصریح کرد: ابتدا نرم افزار و سخت افزارهایی باید تشکیل شود والا دولت برای اجرای قانون با مشکل رو به رو شده و این قانون نیز به سان بسیاری قوانینی که در کشور اجرایی نمی‌شود، به تاریخ می‌پیوندد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.