کد خبر : 141317
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
-

محکومیت عملیات تروریستی کرمان از سوی کشورهای جهان

محکومیت عملیات تروریستی کرمان از سوی کشورهای جهان
کشورهای مختلف جهان با صدور بیانیه‌هایی جداگانه عملیات تروریستی کرمان را که به شهادت و زخمی‌شدن صدها تن از هموطنانمان انجامید محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از المیادین، محکومیت عملیات تروریستی کرمان از سوی کشورهای مختلف جهان همچنان ادامه دارد.

سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که در سوگ قربانیان حمله تروریستی کرمان پرچم کشورهای عضو این سازمان در مقر آن در پکن پایتخت چین، به حالت نیمه برافراشته در می‌آید.

وزارت خارجه بلژیک نیز بیان کرد: بلژیک همراه با اتحادیه اروپا انفجار کرمان را محکوم می‌کند؛ زیرا تروریسم هیچ توجیهی ندارد. بلژیک با قدرت همبستگی خود را با ملت ایران که مستحق صلح و ثبات است اعلام می‌کند.

وزارت خارجه هلند نیز با صدور بیانیه‌ای حمله کرمان را محکوم کرد.

سفارت لهستان در تهران نیز اعلام کرد: از هولناکی انفجار کرمان وحشت‌زده شدیم و این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه هند نیز تاکید کرد: در قبال انفجارهای هولناک شهر کرمان احساس شوک و اندوه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز تاکید کرد: مصر به شدیدترین شکل ممکن اقدام تروریستی کرمان را که به قربانی‌شدن صدها شهروند بی‌گناه انجامید محکوم می‌کند.

وزارت خارجه بحرین اعلام کرد: نسبت به انفجارهای تروریستی کرمان ابراز انزجار می‌کنیم و خالصانه به خانواده‌های قربانیان و دولت ایران تسلیت می‌گوییم.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز بیان کرد: انفجارهای تروریستی را که شهروندان غیرنظامی را در ایران هدف قرار داد محکوم می‌کنیم و به کشور ایران و خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم.

نخست‌وزیر ارمنستان نیز اعلام کرد: در رابطه با انفجارهای شهر کرمان عمیقا احساس اندوه می‌کنیم و خالصانه‌ترین و عمیقانه‌ترین تسلیت‌ها را نثار ملت و حاکمیت ایران می‌کنیم.

رییس جمهور تاجیکستان نیز در خصوص شهادت هم‌وطنانمان در حمله تروریستی کرمان به همتای ایرانی خود تسلیت گفت و بر ضرورت مبارزه مداوم با تروریسم تاکید کرد.

گفتنی است عصر دیروز چهارشنبه صدای ۲ انفجار در مسیری که به گلزار شهدای کرمان ختم می‌شود شنیده شد. براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان کشوری و استانی در کرمان تروریستی‌بودن این حادثه تایید شده و در نتیجه آن تاکنون ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. حال برخی از زخمی‌های این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده است و احتمال می‌رود شمار شهدا این عملیات تروریستی افزایش پیدا کند.

محکومیت عملیات تروریستی کرمان از سوی کشورهای جهان

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.