کد خبر : 126105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
-

مجموعه کتاب‌های «شعر بازی» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد

مجموعه کتاب‌های «شعر بازی» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
مجموعه کتاب‌های «شعر بازی» سروده زهرا موسوی با تصویرگری سمیه محمدی توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش سورپرس، مجموعه کتاب‌های «شعر بازی» از سری کتاب‌های «پرنده آبی»، سروده زهرا موسوی به‌تازگی با تصویرگری سمیه محمدی برای کودک و نوجوان توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کلمات و عباراتی که کودک از بدو تولد می‌شنود و با همین عبارات و کلمات با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند را می‌توان تعریفی ساده از مفهوم زبان مادری دانست. مهم‌ترین عنصر در هویت بخشی و حفظ میراث فرهنگی یک ملت است. میراثی که در برخی جوامع بواسطه جهانی شدن، مدرنیزاسیون و تهاجم فرهنگی رو به زوال رفته و همین امر موجب شده است هرساله در روزی که به نام روز جهانی زبان مادری نام گرفته، از این میراث ناملموس سخن گفته شود.

بخشی از ارکان زبان مادری را می‌توان در خط به خط داستان‌های عامیانه، شعر و قصه‌های کودکانه‌ای سراغ گرفت که هرچند شانس مکتوب شدن نداشتند اما به عنوان ادبیات عامیانه در زنده نگه‌داشتن فرهنگ توده مردم اثرگذار بودند. سراینده مجموعه شعربازی سعی کرده است با کنار هم قرار دادن اشعار عامیانه و بازی‌های کودکانه، لحظات خوبی را برای کودکان فراهم سازد.

مجموعه شعربازی تصویری شاعرانه از همین ادبیات عامه است که اغلب کودکان ایرانی آن را از زبان مادران‌شان شنیده‌اند و شامل قصه «عموزنجیرباف»، «خونه خاله»، «یه بازی، صدتا خنده» و «لی لی حوضک» می‌شود.

این مجموعه کتاب مصور رنگی با شمارگان هزار نسخه عرضه شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.