کد خبر : 134849
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
-

مجلس در حال اصلاح لایحه حجاب و عفاف

مجلس در حال اصلاح لایحه حجاب و عفاف
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ارائه شده به مجلس درباره حجاب و عفاف ایراداتی داشت و الان در حال اصلاح در کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس است.

به گزارش سورپرس؛ حجت الاسلام جواد نیک بین درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه عفاف و حجاب‌ در مجلس، اظهار داشت: زمانی که این لایحه به مجلس ارائه شد، بیش از ۳۶ اشکال داشت و به همین دلیل دو فوریت آن در صحن مجلس رأی نیاورد و مقرر شد این لایحه به صورت یک فوریتی بررسی شود تا ایرادات آن مرتفع شود.

وی بیان کرد: لایحه‌ای که در این زمینه به مجلس ارائه شد، ناقص بود و قطعاً اگر ما آن لایحه را با همان وضعیت اولیه به تصویب می‌رساندیم، دولت توان اجرای آن را نداشت. در حال حاضر کمیسیون‌های قضائی و فرهنگی مجلس در حال بررسی و اصلاح این لایحه هستند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات اولیه ای که در لایحه عفاف و حجاب وجود داشت، گفت: بازدارندگی این لایحه بسیار کم بود. برای مثال جرایم مالی بازدارنده نیست و معتقدیم گاهی اوقات تشویق بازدارنده‌تر از تهدید است و باید این مورد در بررسی لایحه عفاف و حجاب مدنظر قرار گیرد.

مجلس در حال اصلاح لایحه حجاب و عفاف

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مصمم است لایحه عفاف و حجاب هم در کمیسیون‌های تخصصی و هم در صحن مجلس بررسی دقیق شود. البته ما در این حوزه خلأ قانونی نداریم و هدف آن است که با این لایحه، قوانین قبلی مرتبط با عفاف و حجاب تکمیل شود و این لایحه به عبارت دقیق‌تر اصلاح قوانین قبلی این حوزه است و سعی می‌کنیم لایحه‌ای جامع و کامل به تصویب برسانیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.