کد خبر : 109277
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
-

ما به «گفت وگو» و «دیپلماسی» به عنوان دو ابزار مهم حل منازعات معتقدیم

ما به «گفت وگو» و «دیپلماسی» به عنوان دو ابزار مهم حل منازعات معتقدیم
وزیر امور خارجه پاکستان در گفت وگویی خبری تاکید کرد: به «گفت وگو» و «دیپلماسی» به عنوان دو ابزار مهم حل منازعات معتقدیم.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «بلاول بوتو زرداری» گفت: اولویت دادن به نیازهای مردم از لحاظ اقتصادی و امنیتی برای هر کشوری بسیار مهم است.

 وی افزود: ما به «گفت و گو» و «دیپلماسی» به عنوان دو ابزار مهم برای حل اختلافات و منازعات معتقدیم.

وزیر خارجه پاکستان درباره فلسطین نیز گفت: پاکستان به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد اعتقاد دارد و در همین راستا فلسطینی ها حق دارند آینده خود را تعیین کنند.

زرداری که کشورش همچون ایران مرزهای مشترک طولانی با افغانستان دارد درباره مسائل این کشور گفت: هر اتفاقی که در آنجا روی می دهد تأثیر مستقیمی بر همسایگان، منطقه و جهان به طور کلی دارد و مردم در افغانستان امروز با بحران انسانی و سقوط اقتصادی روبرو هستند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین تروریسم را چالش برای نسل امروز بشر خواند و  گفت: ایران و پاکستان در این زمینه برای افزایش امنیت مرزهای خود همکاری می کنند ولی در عین حال تلاش مستمر همه کشورها لازم است.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امورخارجه پاکستان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و به منظور سفری دو روزه، سه شنبه وارد تهران شد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.