کد خبر : 48853
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
-

مادران شاغل چگونه با اســترس کمتر در خانه دورکاری کنند؟

مادران شاغل چگونه با اســترس کمتر در خانه دورکاری کنند؟
مادرهایی که تجربه دورکاری در خانه را دارند، می‌دانند که استرس شغلی در این شرایط می‌تواند بیش از حالت عادی باشد این روزها تعداد مادرانی که در خانه کار می‌کنند، بسیار بیشتر از قبل شده است.

به گزارش سورپرس؛ پیشنهادهای زیر برای جدا کردن زندگی شخصی از کار برای همین روزهایی است که ناچار از کار کردن در خانه با همراهی فرزندان هستیم.

برنامه ثابتی برای آغاز روز کاری داشته باشید
سعی کنید هر روز صبح برنامه ثابتی برای آغاز زمان کاری خود داشته باشید. زمان صبحانه خوردن، تعویض لباس و آماده کردن وسایل مورد نیاز را مشابه روزهای قبل انجام دهید. پیشنهاد می‌شود حتی اگر برای کار از خانه، نیاز به تعویض لباس نیست باز هم این کار را انجام دهید. زیرا با این کار هم خودتان را از نظر روانی برای آغاز کار کردن آماده می‌کنید و هم فرزندان تان با دیدن تعویض لباس شما متوجه می‌شوند که زمان کار کردن مادر فرا رسیده است. در عین حال بعد از اتمام کار و تعویض دوباره لباس، ذهن شما بهتر متوجه اتمام ساعت کاری خواهد شد و بعد از آن درگیری ذهنی کمتری با مسئولیت‌های کاری‌تان خواهید داشت.

برای کار کردن جای ثابتی را انتخاب کنید
سعی کنید فضای ثابتی را برای کار کردن خود در خانه، در نظر بگیرید. گوشه‌ای که بتوانید وسایل مورد نیاز را قرار دهید و فضای راحتی برای نشستن در اختیار شما باشد. داشتن جای ثابت در عین حال که به نظم‌دهی ذهن شما کمک می‌کند، به فرزندتان هم کمک می‌کند تا بهتر بتواند تشخیص دهد چه زمان‌هایی سر کار هستید و چه وقت‌هایی می‌تواند راحت‌تر سراغ شما بیاید.

با فعالیتی مشخص روز کاری را به پایان ببرید
انتهای ساعت کاری هر روز خود را با فعالیتی ثابت مشخص کنید. داشتن یک فعالیت ثابت برای تمام کردن ساعت کاری می‌تواند به شما کمک کند تا در بقیه ساعت‌های روز استرس کمتری داشته باشید و ذهن‌تان آزاد شود. این فعالیت ثابت می‌تواند خوردن یک عصرانه مفصل با فرزندان باشد یا دیدن یک برنامه تلویزیونی سرگرم‌کننده یا رسیدگی به گلدان‌ها.

روزهای تعطیل را جدی بگیرید
یکی از اشتباهات رایج افرادی که از خانه کار می‌کنند، حذف روزهای تعطیل و استفاده از ساعاتی از این روزها برای کار کردن است. این کار باعث می‌شود ذهن شما نتواند به اندازه کافی استراحت کند. در عین حال درگیری ذهنی شما در این روزها اجازه نمی‌دهد به اندازه کافی از زمان بودن در کنار خانواده لذت ببرید. پس حتما دست کم یک روز در هفته را کامل از مسئولیت‌های کاری تان فاصله بگیرید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.