کد خبر : 67548
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
-

رئیسی اعلام کرد؛

لغو طرح ترافیک در تهران از فردا/ روند ابتلا در ۱۸ استان همچنان صعودی است

لغو طرح ترافیک در تهران از فردا/ روند ابتلا در ۱۸ استان همچنان صعودی است
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از لغو طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی خبر داد.
به گزارش سورپرس، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: لغو طرح ترافیک در تهران، یکی از مصوبات امروز (شنبه، ۴ اردیبهشت) ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک از فردا (یکشنبه، ۵ اردیبهشت) تا اطلاع ثانوی برداشته می‌شود.
رئیسی با اشاره به ازدحام در حمل و نقل عمومی و مترو گفت: به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی که باعث انتقال بیماری کرونا می‌شود طرح ترافیک لغو و برای ادامه آن در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ممنوعیت تردد شبانه، صرفا در شب‌های قدر برداشته می‌شود.
وی در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در ۱۸ استان کشور روند شیوع کرونا همچنان صعودی است، گفت: در ۷ استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان روند شیوع کرونا به شدت صعودی است و در مجموع ۲۵ استان وضعیت خوبی ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در تعدادی از استان‌ها به اوج کرونا رسیده‌ایم و در استان‌هایی مانند مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، اردبیل، یزد و کردستان روند نسبتاً ملایمی طی می‌شود و در تعدادی از استان‌ها نیز روند نزولی کرونا شروع شده است.

او گفت: متأسفانه وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داشتیم افزایش پیدا نکرده و علی‌رغم محدودیت‌ها طی دو هفته گذشته و منع تردد و تعطیلی مشاغل در شهر‌های قرمز و نارنجی میزان رعایت دستورالعمل‌ها به ۶۱ درصد رسیده است.

رئیسی گفت: سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزو مشاغلی هستند که کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌ها در آنجا انجام می‌شود. با توجه به اینکه این مشاغل سطح یک هستند نیاز است دستورالعمل‌ها را بهتر اجرا کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آمار تردد جاده‌ای از ۱۴ فروردین تا پایان فروردین بیان کرد: میزان تردد‌ها طی این مدت ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، این در حالی است که هم‌اکنون وضعیت شیوع کرونا در ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ شهر نارنجی، ۷۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی است.

رئیسی گفت: میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری در خصوص تعطیلی دو هفته قبل ۷۷ درصد بوده است، همچنین این میزان رعایت در اصناف فعال ۸۰ درصد عنوان شده است.

او ادامه داد: استان‌های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت دستورالعمل‌ها را داشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته اماکن عمومی ۶۴ درصد بوده است، همچنین میزان ماسک زدن به ۶۳ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۶۱ درصد رسیده و در نهایت برآورد ما این است که رعایت دستورالعمل‌ها فعلاً مناسب نیست.

رئیسی بیان کرد: طی این مدت ۹۸ هزار تذکر و اخطار داده شده که در نهایت ۵۸۰۰ مورد نیز پلمب صورت گرفته است.

خطر ویروس هندی در مرزهای شرقی

او با تأکید بر اینکه ویروس انگلیسی باید جدی گرفته شود، گفت: موضوع دیگری که با آن مواجه هستیم ویروس جدید جهش یافته هندوستان است که به شدت مسری و میزان تلفات بالاتری دارد حتی از دیگر ویروس‌های انگلیسی و آفریقایی شدیدتر است؛ بنابراین استان‌هایی که در مرز شرقی قرار دارند و در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید مراقبت بیشتری کنند و دستورالعمل‌ها را به شدت رعایت کنند و توصیه‌هایی در این خصوص به استانداران داده شده است.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه تعطیلی تا این هفته ادامه پیدا می‌کند، گفت: طی دو هفته گذشته آن‌طور که باید دستورالعمل‌ها رعایت نشد به همین دلیل تا پایان هفته تعطیلی‌ها تمدید شده است.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.