کد خبر : 41376
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
-

لس آنجلس تایمز علیه ترامپ فراخوان صادر کرد

لس آنجلس تایمز علیه ترامپ فراخوان صادر کرد
لس آنجلس تایمز نوشت: نباید به ترامپ و حزبش اجازه داد با پاشیدن بذر نفاق و تردید درباره نتایج انتخابات، دموکراسی آمریکایی را به خطر بیندازند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، لس آنجلس تایمز نوشت: نباید به ترامپ و حزبش اجازه داد با پاشیدن بذر نفاق و تردید درباره نتایج انتخابات، دموکراسی آمریکایی را به خطر بیندازند.

این روزنامه آمریکایی در سرمقاله امروز نوشت: در حالیکه اندکی بیش از دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، آنچه زمانی در حد گمانه زنی‌هایی درباره نتیجه مورد مناقشه انتخابات بود، اکنون به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.
با توجه به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمایلش را به استبدادگرایی و نادیده گرفتن قواعد و هنجار‌های مبتنی بر قانون اساسی نشان داده است، در صورتی که جو بایدن نامزد دموکرات در رقابتی نزدیک برنده شود- یا حتی شاید اگر بایدن پیروزی قاطعی بدست آورد- این مسئله محتمل به نظر می‌رسد که ترامپ مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرد.
در ضمن دادگاه‌های فدرال و ایالتی قبلا با سیل دادخواست‌هایی مواجه اند که به تلاش‌ها برای میسر ساختن رای دادن آمریکایی‌ها در بحبوحه همه گیری کرونا بدون به خطر افتادن سلامت شان مربوط می‌شود.
اکنون این سوال‌ها مطرح می‌شود که آیا امکان دارد باز هم نامزد برنده آرای عمومی نتواند به ریاست جمهوری برسد؟ همان اتفاقی که پنج بار در تاریخ آمریکا رخ داده است که موارد اخیر آن در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ بود.
آیا قانون گذاران جمهوری خواه در ایالت‌هایی از قبیل پنسیلوانیا با نادیده گرفتن خواست رای دهندگان شان (بخصوص اگر نظر روشنی نداشته باشند) کاری می‌کنند که نمایندگان شان در کالج انتخاباتی نقش تعیین کننده در نتایج آراء داشته باشند؟
آیا از دیوان عالی درخواست می‌شود که همانند سال ۲۰۰۰ برای حل و فصل منازعات بر سر شمارش آراء در این ایالت‌ها وارد عمل شود؟
آیا مانند سال ۱۸۷۶ یک بن بست فاجعه بار ایجاد خواهد شد؟ آیا ممکن است مانند سال‌های ۱۸۰۰ و ۱۸۲۴، نتیجه انتخابات به مجلس نمایندگان کشیده شود؟
آیا ممکن است کل این فرایند قانونی فقط به این علت از هم گسسته شود که ترامپ نمی‌خواهد قدرت را واگذار کند- یا ممکن است در روند انتقال مسالمت آمیز قدرت اختلال ایجاد کند؟
برای اینکه از “فروپاشی فرایند انتخاباتی” اجتناب شود، ممکن است لازم شود که نهاد‌های دموکراسی ما – مقامات محلی انتخابات، دولت‌های ایالتی، دادگاه‌های فدرال و ایالتی، کالج انتخاباتی و مقامات منتخب کنونی و سابق- اقداماتی بیش از آنچه تصور می‌شود، انجام دهند.
در یک سال انتخاباتی که درباره احتمال به کارگیری وکلاء و نیرو‌های مسلح در ارتباط با سوء رفتار‌های انتخاباتی هشدار داده شده است، هیچ چیز قطعی نیست. هیچ چیز درباره این ریاست جمهوری عادی نبوده است و هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم همه چیز طبق روال معمول خاتمه یابد.
نشانه‌های هشدار برانگیزی قبلا هویدا شده است که نگران کننده است. مثلا ترامپ به کرات و به دروغ از شرارت در ارتباط با نتایج انتخابات سوم نوامبر سخن گفته است.
با توجه به اینکه تعداد عظیمی از آراء بصورت پستی خواهد بود، به احتمال زیاد تعیین نتیجه قطعی انتخابات مدت بیشتری طول خواهد کشید.
همچنین سناریو‌های متعددی درباره وقوع یک بحران وجود دارد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.