کد خبر : 48524
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
-

لزوم توجه تلویزیون به برنامه‌های پرمخاطب در روز‌های قرنطینه

لزوم توجه تلویزیون به برنامه‌های پرمخاطب در روز‌های قرنطینه
تلویزیون در این روز‌های کرونایی می‌تواند با پخش سریال‌های مفرح و عامه پسند تا حد زیادی دوران قرنطینه را برای مردم قابل تحمل‌تر کند.

 گروه فرهنگی سورپرس: از ابتدای آذرماه امسال، با رشد روزافزون آمار مبتلایان به ویروس کرونا، قوانین مربوط به قرنطینه و عبور و مرور در سطح خیابان‌ها و جاده‌های کشور به شکل سختگیرانه‌تری نسبت به قبل اعمال شد. در این روز‌های قرمز کرونایی که اغلب باید در خانه بمانیم، نقش رسانه‌ی ملی به ویژه تلویزیون هم در آگاهی رسانی و هم در سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت بسیار مهم و اساسی است. تلویزیون با زیرنویس کردن وضعیت شهر‌ها و استان‌ها و نیز با یادآوری پروتکل‌های بهداشتی، به خوبی سعی بر آن دارد تا مخاطب به سمت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سوق پیدا کند و جهاد بیولوژیک را جدی‌تر از قبل پیگیر باشد.

شبکه‌ی اول سیما که هر شب طبق روال قدیمی خود سریال‌های جذاب و دسته اول را پخش می‌کند، از ابتدای آذر ماه سال جاری و شاید هم زودتر اقدام به بازپخش سریال‌های تلویزیونی کمدی کرده است. این که در بین ژانر‌های مختلف دراماتیک کمدی انتخاب شده بسیار حائز اهمیت بوده، زیرا کمدی به علت مفرح بودن، فضای عمومی خانواده‌ها و جامعه را شادتر از قبل نگه می‌دارد. «زیرخاکی و خانه‌ی امن» دو سریالی هستند که این شب‌ها از شبکه‌ی یک پخش می‌شوند.

شبکه‌ی دوم سیما که دو سریال با دو نوع متفاوت از مخاطبین را در کنداکتور پخش خود داشت، حالا سریال سومی هم به آن‌ها اضافه شده است. فصل سوم «بچه محل» با مخاطب کودک، سریال «بیگانه‌ای با من است» که به تازگی پخشش آغاز شده است و سریال خارجی «آسا»، سه سریالی هستند که شبکه‌ی دوم سیما برای این روز‌ها در نظر گرفته است.

شبکه‌ی سوم سیما که به صورت سنتی راس ساعت بیست و چهل و پنج دقیقه سریالی خانوادگی یا کمدی را روانه‌ی آنتن می‌کرد، حالا راس ساعت بیست نیز سریال خارجی دیگر را نیز به کنداکتور اضافه کرده است. «هانا» و «شرم» دو سریال این شب‌های شبکه‌ی سوم سیما هستند.

شبکه‌ی چهارم سیما نیز که برخی از شب‌های هفته به بازپخش تله تئاتر‌های قدیمی می‌پردازد، حالا مینی سریال خارجی «آرزو‌های بزرگ» را راس ساعت هجده روی آنتن می‌برد.

شبکه‌ی استانی تهران که با نام شبکه‌ی پنج در سراسر کشور شناخته می‌شود نیز دو سریال را در دست پخش دارد. کمدی «چای نت» که در ساعت شانزده و سه روز در هفته روی آنتن می‌رود و مجموعه‌ی خارجی «ایلجیما» که به تازگی از این شبکه پخش می‌شود. شبکه‌ی افق نیز سریال «سایبان» را تکرار می‌کند. شبکه‌ی نسیم نیز به نوبه‌ی خود شوی پر مخاطب «خندوانه» را مجددا بازپخش می‌کند.

ضمنا نباید فراموش کرد که شبکه‌های آی فیلم یک، آی فیلم دو، آی فیلم انگلیسی و عربی (که هر دو قابلیت پخش به زبان فارسی را نیز دارند)، شبکه‌ی تماشا و شبکه‌ی نمایش همگی به پخش سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی می‌پردازند که البته به ندرت در بین آن‌ها سریال دست اول و تولید خود این شبکه‌ها دیده شده است.

اقدام تلویزیون جهت پخش سریال‌های تلویزیونی برای پرکردن اوقات فراغت مخاطبین در روز‌های قرمز کرونایی، در کنار زیرنویس‌ها و اخبار مربوط به این ویروس خطرناک بسیار درخور توجه و ارزشمند است و رنج بار این روز‌ها را به نوعی از روی دوش خانواده‌ها کم می‌کند. البته ناگفته نماند تلویزیون هنوز با ایده‌آل مخاطب فاصله زیادی دارد و توقع مخاطبان فراتر از آن چیزی است که امروز در جعبه جادویی می‌بینند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.