کد خبر : 117604
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
-

قیمت طلای جهانی در حال تثبیت است!

قیمت طلای جهانی در حال تثبیت است!
قیمت طلا امروز (چهارشنبه) در محدوده نوسان کوچکی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌های بیشتری در مورد سرعت انقباض پولی ایالات‌متحده از فدرال رزرو و داده های تورم در هفته جاری بودند.

به گزارش سورپرس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با سه درصد افزایش به ۱۶۶۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای که روز سه‌شنبه ثبت شد، در نوسان بود.  قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۶۷۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو هستند. همچنین تمرکز بر نرخ تورم در روز پنجشنبه است که می تواند مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را روشن کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX می‌گوید: به نظر می‌رسد قیمت طلا در حال تثبیت است. هر چه فدرال رزرو تهاجمی‌تر باشد، جذابیت طلا کمتر است.

طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که فشارهای متقابل ناشی از تورم، بحران‌های انرژی و مواد غذایی ناشی از جنگ و نرخ‌های بهره به شدت بالاتر، جهان را به آستانه رکود سوق داده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹.۰۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۶.۴۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۱۴۶ دلار و ۴۷ سنت رسید.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.