کد خبر : 9351
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱:۱۸
-

قوانین دست و پاگیر رانندگی در دنیا

قوانین دست و پاگیر رانندگی در دنیا
در بحرین، مقامات انتظامی، تقریبا برای هر تخلفی می‌توانند شما را به زندان بفرستند.

به گزارش سورپرس، در اکثر کشورها قوانین راهنمایی و رانندگی بر اساس موضوعاتی مانند سرعت غیر مجاز، رانندگی تحت تاثیر مواد روانگردان و یا مصرف الکل و برخی قوانین دیگر برای حل مشکلی خاص در یک منطقه وضع می‌شوند. ولی در برخی از نقاط دنیا قوانین عجیبی وجود دارد.

خودروی خود را قفل کنید

در برخی از ایالت های استرالیا مانند نیو ساوت ولز، اگر قرار است بیشتر از سه متر از خودروی خود دور شوید، باید درب آن را بلافاصله بعد از پیاده شدن قفل کنید و از وضعیت پنجره ها اطمینان داشته باشید، به این معنی که یا آن‌ها را بسته نگه دارید و یا اینکه بیش از ۲ سانتی‌متر باز نباشند. البته این قوانین در مورد خودروهایی مانند جیپ که قفل و پنجره ندارند، اعمال نمی‌شود.

مقدار سیب زمینی که می‌توانید جا به جا کنید!

یک قانون بازاریابی سیب زمینی از سال ۱۹۴۶ در استرالیا ثبت شده است، که رانندگانی که عضو شرکت بازاریابی سیب زمینی و یا یکی از ماموران آن نیستند، نمی توانند بیشتر از ۵۰ کیلو سیب زمینی جا به جا کنند. نکته جالب توجه اینجا است که مامورینی که این قانون را اجرا می کردند، نیاز به همراه داشتن ترازو نداشته و اجازه دارند مقدار بار را با نگاه کردن تخمین بزنند. آن هایی که در دهه ی ۴۰ میلادی این قانون را زیر پا گذاشتند، ریسک زیادی درباره‌ی جریمه‌های سنگین می‌کردند، اما در مورد اجرا شدن این قانون درسال ۲۰۱۹ مدرکی وجود ندارد.

زندانی شوید!

در بحرین، مقامات انتظامی، تقریبا برای هر تخلفی می‌توانند شما را به زندان بفرستند. اگر چراغ قرمز را رد کنید، ممکن است ۶ ماه به حبس بروید یا جریمه‌ی سنگین ۵۰۰ دیناری پرداخت کنید، حتی ممکن است هر دو گزینه در مورد شما اجرا شود. اگر هنگام عبور از چراغ قرمز به اموال عمومی آسیب برسانید مجازات شما یک سال حبس و پرداخت ۳۰۰۰ دینار به عنوان غرامت است.

قرعه کشی برای خودرو

مقامات چینی برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا، فروش خودرو با سوخت فسیلی را محدود کرده‌اند. کمیسیون حمل و نقل پکن در سال ۲۰۱۹ اجازه تردد ۶۰ هزار خودرو با سوخت‌های نوین (عمدتا خودروهای برقی) را صادر کرده است. شما برای خرید این خودروها باید در یک قرعه کشی شرکت کنید که شانس بردن شدن شما ۱ در ۵۰۰ است.

با باک خالی حرکت نکنید

تمام شدن سوخت در آزادراه های آلمان خلاف قانون است. مقامات با بیان اینکه توقف کردن در آزاد راه هایی که اغلب بدون محدودیت سرعت هستند کار بسیار خطر آفرینی است، اعلام کردند که بیشتر این توقف ها ناشی از تمام شدن سوخت خودرو است. جریمه خالی شدن باک خودرو در آزادراه های آلمان می تواند تا ۷۰ یورو در نظر گرفته شود.

مراقب خیس بودن زمین باشد

رانندگان ژاپنی قبل از رد شدن از گودال آب باید دو برابر بیشتر فکر کنند. در این قانون آمده است که باید از گلگیر مناسب با چرخ خودرو استفاده کنند و کارهای لازم را قبل رد شدن از گودال آب انجام دهند تا مطمئن شوند عابران پیاده را خیس نمی کنند.

در هر جهتی می خواهید رانندگی کنید

جهت حرکت خودروها در مغولستان از سمت راست است، ولی فقط ۴۸ درصد از خودروها موجود در این کشور دارای فرمان در سمت چپ خودرو (جهت حرکت از سمت راست) هستند. هرج و مرج بوجود آمده مقامات را مجبور به تجدید نظر درباره محدودیت واردات خودرو کرده است.

هدفون ممنوع

رانندگی با هدفون در هر جای دنیا خطرناک است. در اسپانیا، گوش دادن موسیقی یا صحبت کردن از طریق تلفن با استفاده از هندزفری، غیرقانونی است. اما قانون تصریح می کند رانندگی با هدفون زمانی مجاز است که در حال اخذ گواهینامه موتور سیکلت هستید و باید از یک مربی راهنمایی بگیرید.

چراغ های خود را روشن کنید

طبق قوانین سوئد، هر خودرو بدون در نظر گرفتن نوع جاده یا شرایط آب و هوایی، باید چراغ های جلو خود را ۲۴ ساعته روشن کند. رانندگان نیازی به روشن کردن چراغهای عقب ندارند مگر اینکه میزان دید کاهش یابد.

ماشین خود را نشویید

طبق قوانین سوئیس، شستن خودرو در خانه یا کنار خیابان ممنوع است. این قانون به راحتی شهروندان سوئیس را از هر چیزی که سیستم آب و فاضلاب را آلوده می‌کند، منع کرده است. این قانون محدود به مواد شوینده مورد استفاده در شست و شوی خودرو نیست. شستن خودرو در سوئیس نیازمند پرداخت هزینه و رفتن به کارواش و استفاده از امکانات مخصوص آن‍جا است.

رانندگی بدون پیراهن

هوای تایلند بسیار داغ و مرطوب است ولی شما اجازه ندارید بدون پیراهن رانندگی کنید. نشستن بدون پیراهن در ماشین و حتی راندن دوچرخه و اسکوتر بدون پیراهن خلاف قانون است. از سال ۲۰۱۴ مقامات این کشور به گردشگران درباره این موضوع هشدار داده اند که این قانون برای گردشگران نیز اجرا می شود.

لامپ های زرد

برای چند دهه اتومبیل های ثبت شده در فرانسه باید از لامپ زرد رنگ استفاده می کردند. ظاهرا این قانون به سال ۱۹۶۳ بر می گردد تا در طول جنگ سربازان خودروهای خود را از خودروهای دشمن تشخیص دهند. برخی نیز معتقد هستند که این قانون هیچ ارتباطی با جنگ ندارد و چراغ های زرد برای این ساخته می شدند تا نور آن راننده مقابل را اذیت نکند. در هر صورت این قانون تا سال ۱۹۹۳ اجباری بوده است.

سوار شدن در پشت وانت

رانندگان هاوایی مجاز هستند در صورت پر بودن صندلی های وانت، مسافران را در قسمت بار خودرو سوار کنند البته مسافران باید بالای ۱۲ سال سن داشته باشند. برخی این قانون را بی ضرر توصیف می کنند و می گویند این بخشی از سنت های این منطقه است و برخی این کار را بسیار خطرناک می دانند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.