کد خبر : 64555
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
-

قهرمان پرتاب نیزه جهان: رویایم مدال پارالمپیک است

قهرمان پرتاب نیزه جهان: رویایم مدال پارالمپیک است
دارنده مدال طلا پرتاب نیزه معلولان جهان گفت: سال ۱۳۹۹ با شیوع کرونا تجربه تلخی بود اما با تمرینات مستمر و کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای جهانی امارات به استقبال سالی خواهم رفت که رویایم در آن کسب مدال پارالمپیک است.

به گزارش سورپرس، «بهزاد عزیزی»، ملی پوش پارا دوومیدانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال ۱۳۹۹ برای من و سایر ورزشکاران تجربه خاص بود. در این سال شیوع کرونا و فراگیری آن در سطح ایران موجب شد تا انواع تمرینات انفرادی،  مجازی و گروهی را تجربه کنم و در پایان این سال نیز با حضور در مسابقات امارات توانستم مدال طلا رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی را از آن خود کنم. مسابقاتی که هم گزینشی پارالمپیک بود و هم کلاس‌بندی لازم را برای توکیو انجام دادم. این مدال بعد از روزهای سخت پر استرس کرونایی روزنه امیدی بود تا با اعتماد به نفس بیشتر خود را برای توکیو آماده کنم.

ملی‌پوش پارادوومیدانی ادامه داد: در این دوره از مسابقات با فاصله زیاد از رقبا توانستم مدال طلا را کسب کنم و این یک شروع خوب برای پارالمپیک توکیو است. رکوردم در این مسابقات ۶۴.۷۰ متر بود و سعی دارم تا به رکورد پارالمپیک نزدیک شوم. البته سخت است اما می‌شود خود را به رکورد اصلی برسانم. این موفقیت ناشی از برنامه‌ریزی صحیح کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های نابینایان است که بر محور موفقیت در گردش است. در چند ماه گذشته  اردوها به صورت منظم برگزار می‌شود و امیدوارم  که با تلاش نهادهای ورزشی بتوانیم نتایج درخشانی را در توکیو ثبت کنیم.

دارنده مدال نقره پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: سخت است با معلولیت ورزش کردن اما برای گذر از این محدودیت باید نخست اراده داشت تا  بر آن غلبه کنید. من در دسته کم بینایان قرار دارم و با توانایی که در خود سراغ داشتم توانستم تا سطح قهرمانی جهان بروم. امروز دیگر کسی به من به چشم یک نابینا یا کم‌بینا نگاه نمی‌کند بلکه در نظر آنان فردی هستم که بر محدودیت غلبه کردم و این خیلی برای حضور در جامعه مهم است و اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد.   بدون شک ورزش و حضور موفق در رقابت‌های ورزشی موجب خواهد شد تا فرد در جامعه احساس مفید بودن کند.

وی که از لرستان به تیم ملی رسیده است درباره شمار زیاد ورزشکاران پارالمپیکی این استان گفت: مسوولان فدراسیون نابینایان تعامل خوبی با ورزشکاران دارند و برای ما نیزه استاندارد تهیه کرد. همچنین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بر تمرینات ما نظارت جدی دارد.

عزیزی با بیان اینکه شرایط سختی برای آغاز سال ۱۴۰۰ وجود دارد تصریح کرد: امیدوارم به زودی شاهد ریشه‌کنی این ویروس در ایران و جهان باشیم تا شهروندان زندگی بدون استرسی داشته باشند. من برای این سال برنامه زیادی دارم و در تلاشم تا با رسیدن به مدال پارالمپیک به رویای خود برسم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.