کد خبر : 142362
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
-

قلعه‌نویی: دیدار ایران با ژاپن می‌توانست در فینال جام ملت‌ها باشد

قلعه‌نویی: دیدار ایران با ژاپن می‌توانست در فینال جام ملت‌ها باشد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به در پیش بودن دیدار این تیم با ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: دیدار این دو تیم می توانست به عنوان فینال جام ملت ها برگزار شود.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، تیم‌های ملی ایران و ژاپن فردا (شنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: به نظر من این بازی می‌توانست در روز فینال برگزار شود هر چند الان هم فینال است. این دو تیم می‌توانستند فینال اصلی را انجام دهند اما براساس قرعه در این مرحله به هم برخوردیم. ژاپن تیم بسیار بابرنامه‌ای است و قبل از جام نشان دادند که با آمادگی کامل به جام آمده‌اند. بازی مرحله حذفی‌شان با بازی مرحله گروهی متفاوت بود. شاید انرژی‌شان را گذاشته بودند که در مرحله حذفی عملکرد بهتری داشته باشند.

او افزود: ما ژاپن را آنالیز کردیم. نه ژاپن بلکه تمام تیم‌هایی که فکر می‌کردیم به آن‌ها برمی‌خوریم. جا دارد از بازیکنانم بابت بازی قبلی تشکر کنم. طی ۱۰ ماه گذشته بهترین بازی‌ای که انجام دادند بازی با سوریه بود. سوریه در دور مقدماتی عملکرد دفاعی خوبی داشت ولی ما ۱۱ شوت به سمت دروازه آن‌ها زدیم و امید گل و مالکیت خوبی داشتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امیدوارم با یک بازی خوب و منطقی و براساس واقعیت فوتبال، زمانی که داور سوت می‌زند، انجام دهیم. ما بازیکنانمان را توجیه کرده‌ایم ولی ما این جا ضرر کردیم که به خاطر ساعت بازی و استراحت کمترمان است. همچنین بازی با سوریه به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد. من به بازیکنانم هم گفتم که بازی باید در دقیقه ۷۰ تمام می‌شد اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد. پس از آن هم به بازیکنانمان استراحت می‌دادم برای بازی با ژاپن. از تک تک بازیکنانم بابت زحمتی که کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. ما آماده بازی با ژاپن هستیم. ان‌شاءالله بازی خوبی شود و آن چیزی که در توانمان است انجام دهیم.

او درباره زمان کم ریکاوری که به خاطر برنامه‌ریزی AFC به ایران داده شد، گفت: سوال فنی خوبی است. ما بعد از بازی با امارات ۸ روز استراحت کردیم. قانون می‌گوید که بین هر بازی باید ۷۲ ساعت زمان ریکاوری داشته باشید که ما نداشتیم. ما دو نوع ریکاوری فیزیکی که برعهده پزشکان و ماساژورها بود انجام دادیم و دومی هم بحث مکمل‌ها بود که انجام دادیم. کاش استراحت قبلی کمتر بود و الان زمان بیشتری برای استراحت داشتیم. به هر حال اتفاقی است که افتاده و باید ادامه دهیم.

قلعه‌نویی: دیدار ایران با ژاپن می‌توانست در فینال جام ملت‌ها باشد

سرمربی تیم‌ملی درباره صحبت درباره نارضایتی‌اش از ۳ ملی‌پوش در بازی با سوریه بیان کرد: شما یکسری بازیکنان فنی دارید که آن‌ها می‌توانند وزنه‌ای برای تیم باشند. این در باشگاه هم برقرار است. یکسری بازیکنان وزن تیم هستند. ما بازیکنانی داشتیم که در آن روز از نظر فنی خیلی خوب بودند ولی باید بازی را کنترل و در دقیقه ۷۰ تمام می‌کردند. اگر کسی این را طور دیگری تحلیل کرده از آن‌ها بپرسید چرا که بحث من فنی بود. من از گروهی که دارم تشکر می‌کنم چرا که در این مدت‌ها چنین جوی ندیده بودم. شما در بازی با امارات دیدید که بازیکنان چطور رامین را آماده می‌کردند. با این حال مربی باید صادق باشد و واقعیت‌ها را بگوید. اگر من چنین مسائلی را نگویم به آن‌ها لطمه میزنم. ۸۰ میلیون دنبال نتیجه تیم‌ملی هستند پس باید نوع بازی و رفتار ما به خاطر دل ۸۰ میلیون باشند.

او ادامه داد: همه انسان‌ها تیم ملی‌شان را دوست دارند. ما به مسائل دیگر کار نداریم و به همین دلیل بازیکن باید بداند که با تمام وجود برای ۸۰ میلیون نفر بازی کند. یک خاطره بگویم که در بازی با بحرین در هیروشیما، من اولین نفر به بالای سر علی دایی رسیدم. او ۷۰ دقیقه با طحال پاره بازی کرد. این بازیکنان وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند. ما باید این عرق و تعصب را نسبت به مردم و کشورمان داشته باشیم. جالب است که بدانید احسان حاج صفی کتفش قبل از بازی گرفته بود. پس این پیراهن برای ۸۰ میلیون ایرانی است. آن روز (بازی سوریه) از نظر فنی بازیکنان بزرگ من می‌توانستند تا دقیقه ۷۰ بازی را تمام کنند. تجزیه و تحلیل این صحبت‌ها برعهده کسی است که می‌خواهد راجع به آن تجزیه و تحلیل انجام دهد.

قلعه‌نویی در پایان گفت: فقط دو بازیکن ما (حاج صفی و رضاییان) زحمت نکشیدند بلکه کلیه بازیکنان ما زحمت کشیدند. من احسان حاج صفی را به خاطر شرایط سنی بالاترش گفتم وگرنه همه بازیکنانم در این سطح بودند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.