کد خبر : 38944
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
-

قطر: کشورهای تحریم‌کننده طرحی برای حمله نظامی به ما داشتند

قطر: کشورهای تحریم‌کننده طرحی برای حمله نظامی به ما داشتند
معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر تاکید کرد، کشورهای تحریم‌کننده برای حمله به قطر و نه فقط محاصره آن برنامه ریزی کرده بودند.

به گزارش سورپرس، خالد بن محمد العطیه، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای الجزیره اظهار کرد: تمامی اطلاعات نشان می‌دهند که برنامه‌ای برای حمله به قطر طی دو مرحله وجود داشته است؛ مرحله اول تحریم و تاثیر گذاشتن آن بر مردم قطر و مرحله دوم حمله نظامی.

العطیه در ادامه گفت: هدف اصلی کشورهای تحریم‌کننده در واقع حمله است و نه محاصره و شناسایی نتایج آن و اینها مسایل روشنی برای ما هستند، تمامی اطلاعات و مدارکی که در اختیار داریم به ما ثابت می‌کنند جایی برای تردید نیست که طرحی برای حمله وجود داشته است و مدارکی وجود دارند که توسط روسای کشورها مستند شده‌اند، از جمله شواهدی که از امیر کویت در دیدار با رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور رومانی و نیز وزیر خارجه سابق آلمان به دست آمده و مستند شده‌اند و همه آنها وجود قصدی برای حمله نظامی به کشور قطر را ثابت می‌کنند.

معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر تاکید کرد: ترامپ واقعیت همکاری و روابط با قطر را درک کرد و به همین دلیل کاملا از موضعگیری خود عقب‌نشینی کرد.

العطیه افزود: معادله روابط قطر با آمریکا بر اساس روابط با یک طرف نیست، آمریکا کشور نهادها است و ما روابط تاریخی را با تمامی موسسه‌های آمریکایی از جمله وزارت خارجه، کنگره، وزارت دفاع، انرژی و آموزش ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.