کد خبر : 73683
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
-

چند خبر از شبکه های برون مرزی؛

«قصه ما مثل شد» در صفحه کودک آی‌فیلم/ نسل کشی در گواتمالا

«قصه ما مثل شد» در صفحه کودک آی‌فیلم/ نسل کشی در گواتمالا
انیمیشن «قصه ما مثل شد» در صفحه «کودک و نوجوان» وب‌سایت آی‌فیلم فارسی قرار گرفت.

به گزارش  گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، انیمیشن «قصه ما مثل شد»، محصول مرکز پویانمایی صبا، در صفحه «کودک و نوجوان» وب‌سایت آی‌فیلم فارسی قرار گرفت.

این انیمیشن که براساس کتاب پنج جلدی «قصه ما مثل شد» به قلم محمد میرکیانی ساخته شده، ضمن معرفی ضرب‌المثل‌های ایرانی، حکایت پیدایش آن‌ها را در قالب یک داستان نمایش می‌دهد.

این مجموعه، روایت داستان‌ها، حکایت‌ها و قصه‌های قدیمی است که به صورت ضرب المثل درآمده و به شکلی طنزآمیز به تصویر کشیده شده است.

«قصهٔ ما مثل شد»، شامل دو مجموعهٔ ۴۲قسمتی است که یکی از این دو مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا کاویان راد، با تکنیک دو بعدی کلاسیک تولید شده‌ و مجموعه دیگر آن به کارگردانی امیرمحمد دهستانی و تهیه‌کنندگی شهاب کسرایی با تکنیک کات اوت کامپیوتری تولید شده‌ است.

صفحه ویژه کودک و نوجوان سایت آی‌فیلم از طریق آدرس fa.ifilmtv.com/s/koodak در دسترس است و هزینه اینترنت برای تماشای آثار بارگذاری‌شده در این صفحه، نیم‌بهاست.

 

 

معرفی ایران کوچک در «ایران» پرس تی‌وی

هدی لزگی و مریم دهقانپور، این هفته بینندگان «ایران» پرس تی وی را به گشت و گذار در باغ گیاه‌شناسی تهران و جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این هفته در بخش اول مستند «ایران»، هدی لزگی به معرفی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران می پردازد که لقب بزرگ‌ترین و زیباترین پارک گیاه‌شناسی خاورمیانه را یدک می‌کشد و در فهرست ۱۰ پارک گیاه شناسی بزرگ دنیا قرار دارد.

قسمت دوم برنامه به میزبانی مریم دهقانپور هم به معرفی جاذبه‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص دارد. دهقانپور به مخاطبان انگلیسی زبانش می گوید که در دنیا کمتر سرزمینی را می‌توان یافت که از منظر فرهنگ بومی، جاذبه‌های طبیعی و تنوع آب و هوایی به پای ایران برسد و به راستی که استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان ایران کوچک نامید.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت ۱۷ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت ۱۴:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰، پنج شنبه ساعت ۱۰:۰۰ و جمعه ساعت ۰۷:۰۰ روی آنتن می‌رود.

نسل کشی در گواتمالا

شبکه هیسپان تی وی، مستند «بدون ترس» را که به موضوع نسل کشی در دوران دولت نظامی گواتمالا می پردازد، در چهار روز متوالی روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، این مستند به کارگردانی کلودیو زولیان ضمن مروری به تاریخچه جنگ داخلی در گواتمالا و علل بروز این درگیری ها، جنایات های صورت‌گرفته در این کشور علیه معترضان و غیرنظامیان را مورد بررسی قرار می دهد.

در این مستند که با مشارکت فعال خانواده های قربانیان و مفقودشدگان گواتمالایی در دوران جنگ داخلی تولید شده، تلاش های بازماندگان برای محکوم کردن عاملان این جنایت به تصویر کشیده می شود.

«بدون ترس» که در سال ۲۰۱۷ تولید شده،  تبیین می کند که چگونه دولت گواتمالا با تهدید و ربودن برخی از اعضای خانواده های قربانیان، سعی دارد تا آن ها را از طرح شکایت و پیگیری خواسته خود برای محاکمه افراد متهم در این نسل کشی منصرف کنند.

مستند «بدون ترس» از ۳۱ خرداد ماه تا ۳ تیرماه در چهار قسمت از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می شود. «بدون ترس» ساعت ۰۴:۳۰ روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز در ساعت های ۰۹:۰۰، ۱۵:۰۰ و ۲۱:۳۰ برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

«موسیقیدان» در پرس تی وی می نوازد

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «موسیقیدان» (The Musist) به بررسی  کارکرد ابزاری موسیقی در اغفال جوانان غربی، همچنین رویکرد بیدارگرانه موسیقی در وجه مقابل می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، نقش‌آفرینی و تاثیر گروه‌های موسیقی در بیداری جوانان غربی و به خصوص آمریکایی‌ها و البته اغفال آنان، دستمایه ساخت مستند «موسیقیدان» به تهیه کنندگی محمدجواد اتابکی و کارگردانی مجید شکاری قرار گرفته است.

شکاری در اثر خود که محصول سال ۲۰۲۰  است، با اشاره به پیشرفت اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، به نقش رسانه‌ها و هنر موسیقی در آگاهی‌بخشی جوانان این کشور به خصوص در دهه ۶۰ میلادی از جنایت‌های متعدد دولت‌شان از جمله در هیروشیما و ناکازاکی، حمایت از کودتای نظامی در یونان و سوریه و سرنگونی دولت مصدق در ایران می‌پردازد.

سیر مستند «موسیقیدان» در ادامه  به عملکرد گروه‌های موسیقی در این روشنگری و بیداری افکار عمومی از جمله گروه رولینگ استونز می رسد که در زمینه موسیقی راک اندرول فعالیت می‌کرد.

این مستند همچنین اشاره دارد به مواجهه دولت آمریکا با این موج اعتراضی شکل گرفته از سوی گروه‌های موسیقی و اقداماتی که برای خنثی کردن فعالیت‌های آنها انجام گرفته است، از دستگیری و زندانی کردن‌شان در زمان جنگ ویتنام گرفته تا ترویج مصرف مواد مخدر در میان آنها و منحرف کردن از هدف اصلی‌شان.

مستند «موسیقیدان» به کارگردانی، نویسندگی و تدوین مجید شکاری، یکشنبه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد دوشنبه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.