کد خبر : 33912
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱:۴۶
-

قانون حمایت از نابینایان در کرمانشاه اجرایی می شود

قانون حمایت از نابینایان در کرمانشاه اجرایی می شود
مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه با ارائه عملکرد ۱۰ماهه انجمن ابتدا به قانون جامع حمایت از معلولان و نابینایان اشاره کرد .

به گزارش سورپرس، سجاد سنجری مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه به بیان مشکلات و موانع جامعه روشندلان استان پرداخت و با ارائه عملکرد ۱۰ماهه انجمن ابتدا به قانون جامع حمایت از معلولان و نابینایان اشاره کرد و گفت : باتوجه به اینکه این قانون در سال۹۶در مجلس شورای اسلامی تصویب شد متاسفانه همچنان شاهد هستیم بسیاری از بند‌های آن اجرایی نشده است.

او به قانون۳ درصد استخدام افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت : دستگاه‌ها موظفند در استخدامی‌ها از ۳ درصد جامعه معلولان استفاده نمایند.

مسئول نمایندگی انجمن نابینایان استان کرمانشاه به ماده ۲۷جامعه حمایت از نابینایان و معلولان شدید و خیلی شدید بدون شغل اشاره نمود و افزود: بایستی برابر قانون کار این دسته از عزیزان حقوق و مستمری دریافت نمایند، ولی متاسفانه این ماده نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

سنجری ادامه داد: با عنایت خدا نابینایان از حافظه بسیار خوبی برخوردارند و شایسته است از حضور این عزیزان به عنوان اپراتور در ادارات و ارگان‌ها و سازمان استفاده شود.

او به مناسب سازی ادارات برای نابینایان و معلولان اشاره کرد و گفت:متاسفانه هیچگونه مناسب سازی برای استفاده معلولان در ادارات اجرایی نشده است.

او به موضوع عصای سفید پرداخت و گفت: عصای سفید به منزله چراغ قرمز برای رانندگان است که بایستی در هنگام عبور نابینا در عرض خیابان به طور کامل توقف نمایند و به این قانون احترام بگذارند، اما متاسفانه این قانون تاکنون در هیچ جا اجرایی نشده است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.