کد خبر : 137715
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
-

قانون جدید AFC به سود عربستان به ضرر تیم‌های ایرانی

قانون جدید AFC به سود عربستان به ضرر تیم‌های ایرانی
کنفدراسیون فوتبال آسیا در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ قانونی به نفع تیم‌های عربستان صادر کرد.

به گزارش سورپرس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون جدیدی را در سهمیه لژیونر‌های باشگاه‌های قاره در رقابت‌های آسیایی وضع کرد که با نزدیک شدن آغاز مسابقات مرحله گروهی بیش از پیش ضرر این قانون علیه تیم‌های ایرانی احساس می‌شود.

طبق قانون AFC در فصل ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا هر تیمی حق دارد در هر بازی با لژیونر‌های خارجی ۵+۱ (۵ خارجی و یک آسیایی) وارد بازی شود.

نکته مهمتر این است که هر باشگاهی طبق قانون لیگ کشورش می‌تواند هر چقدر سهمیه بازیکن خارجی داشته باشد به همراه خود به رقابت‌های آسیایی بیاورد.

یعنی عربستانی‌ها که ۸ سهمیه خارجی دارند دیگر مجبور نیستند بازیکنی را از لیست خارجی‌ها خط بزنند. برای مثال النصر هفته آینده سه شنبه با پرسپولیس در تهران بازی دارد.

النصر ۸ لژیونر خارجی دارد و می‌تواند با تمام آن‌ها به تهران بیاید. فقط شرط AFC این است که النصر می‌تواند از فرمول ۵+۱ مقابل سرخ پوشان استفاده کند. در بازی‌های بعدی می‌تواند النصر بازیکنان خارجی اش را تغییر دهد و دوباره با فرمول ۵+۱ با بازیکنان جدید وارد زمین بازی شود.

الهلال رقیب آسیایی نساجی و الاتحاد رقیب آسیایی سپاهان هستند و با قانون AFC دیگر نیاز نیست بازیکنی را از لیست خارجی‌های خود خط بزنند و با تمام قوا به میدان خواهند آمد. در هر بازی هم می‌توانند به صورت چرخشی از ۸ بازیکن خارجی خود با فرمول ۵+۱ استفاده کنند.

با قانون استفاده چرخشی AFC از بازیکنان خارجی در مسابقات در صورت مصدومیت ستاره‌ای باشگاه‌های عربستانی می‌توانند به راحتی جایگزین مناسبی برای ستاره خود پیدا کنند. این قانون کاملا به نفع عربستانی‌ها و به ضرر تیم‌های دیگر است که لیست بازیکنان خارجی شان به ظرفیت کامل نمی‌رسد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.