کد خبر : 143868
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
-

قالیباف برای کرسی ریاست با اعتدالیون و اصلاح طلبان رایزنی می‌کند؟

قالیباف برای کرسی ریاست با اعتدالیون و اصلاح طلبان رایزنی می‌کند؟
عضو حزب اعتدال و توسعه درباره رایزنی قالیباف با چهره‌های اعتدالی و اصلاح طلب برای کرسی ریاست مجلس گفت: شاهد هستیم که تندرو‌های جریان اصولگرایان در تهران رأی اوردند و خیلی عجولانه درباره ریاست مجلس رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش سورپرس؛ اختلافات در میان اصولگرایان پس از به پایان رسیدن مرحله اول انتخابات مجلس شدت پیدا کرده است، انتخاباتی که پیش بینی می‌شود نتیجه آن تشکیل چند فراکسیون در مجلس دوازدهم باشم و فراکسیون اکثریتی شکل نگیرد.

در این میان جدال بر سر کرسی ریاست مجلس نیز بالا گرفته است و تکیه زدن مجدد قالیباف بر کرسی ریاست مجلس دوازدهم با، اما و اگر‌هایی همراه است. برخی خبر‌ها حکایت از آن دارد که قالیباف رایزنی به اعتدالیون و اصلاح طلبانی که راهی مجلس دوازدهم شده اند را آغاز کرده تا با یارگیری از بین این طیف از منتخبان، مقابل تندرو‌ها بایستد.

۴۰ تا ۵۰ نفر از لیست صدای ملت در مجلس دوازدهم حضور دارند
در همین رابطه، پروین داداندیش، رئیس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه، درباره حضور چهره‌های مورد حمایت این حزب در مجلس دوازدهم، گفت: لیست صدای ملت در تهران رأی نیاورد و کاندیدای این لیست در دور دوم انتخابات حضور ندارند، اما خوشبختانه در شهرستان‌ها ۴۰ تا ۵۰ نفر از افراد اعتدالی رأی آوردند که امیدواریم در مجلس حضور فعالانه تری داشته باشیم.

او افزود: با توجه به اختلافاتی که در طیف اصولگرایان پیش آمد و لیست‌های متعددی که در زمان انتخابات ارائه کردند، آنان هم نتوانستند با یک فراکسیون وارد مجلس شوند. امیدواریم افرادی که عنوان صدای ملت وارد مجلس شدند یک فراکسیون قوی تشکیل بدهند و بنای ما بر این است که تعمالات و مذاکرات را با منتخبان صدای ملت در شهرستان‌ها ادامه بدهیم.

گفتگو با مردم معترض را ادامه می‌دهیم
عضو حزب اعتدال و توسعه درباره برنامه‌ها برای مدیریت منتخابان اقلیت در مجلس دوازدهم بیان کرد: معمولا افرادی که در انتخابات رای آورده و پشتوانه مردمی دارند، می‌خواهند یک کنش‌گری سیاسی مستقلی داشته باشند ما امیدواریم که بتوانند این نقش را ایفا کنند. برنامه‌ی ما این است که گفتگو‌های خودمان را با مردم خصوصا افرادی که به شرایط اعتراض داشته و در انتخابات شرکت کردند و حتی افرادی که شرکت نکردند ادامه بدهیم.

داداندیش گفت: بعد از انتخابات ما جلسات متعددی را در حزب داشتیم و بحث‌هایی درباره اینکه جوانه سیاست در ایران فرسوده شده و تغییرات نسلی و ناهمخوانی مطالبات نسل جدید با سیاست داشتیم تا بتوانیم مسامحه خود را با مردم و نسل جدید بالا ببریم تا بتوانیم یک اقلیت قوی در مجلس و یک فراکسیون قوی داشته باشیم.

او درباره رایزنی قالیباف با چهره‌های اعتدالی و اصلاح طلب برای کرسی ریاست مجلس گفت: شاهد هستیم که تندرو‌های جریان اصولگرایان در تهران رای آوردند و خیلی عجولانه درباره ریاست مجلس رایزنی و گفتگو می‌کنند.

این چهره سیاسی گفت: من هم درباره رایزنی‌های آقای قالیباف شنیده ام، ولی نمی‌دانم تا چه حد صحت دارد. امیدواریم افرادی که در رسانه‌ها مطرح شده و عقلانیت شایسته و لازم را برای ریاست مجلس ندارند، کاندیدا نشوند.

پیش بینی تشکیل ۳ فراکسیون در مجلس دوازدهم
این عضو حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: تعیین ریاست مجلس بر عهده نمایندگان مجلس است و ما نمی‌توانیم دخالت کنیم و فقط می‌توانیم با منتخبان مجلس از حزب خودمان رایزنی کنیم و باید یک کنشگری سیاسی قوی‌تری داشته باشیم. رئیس مجلس اگر چه سالانه انتخاب می‌شود، اما نقش مهمی دارد و باید تجربه اداره مجلس را داشته باشد. متاسفانه یک‌سری حرکت‌هایی که در دوره‌های اتفاق افتاد مثل طرح صیانت اصلا مورد تایید ما نیست و امیدواریم هرکسی که رئیس مجلس می‌شود این موارد را اداره کند.

او با اشاره به فقدان اکثریت در مجلس گفت: تجربه مجالس به این صورت این است که ۳ فراکسیون شکل می‌گیرد و که فراکسیون اقلیت تاثیر زیادی بر تصمیمات دارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.