کد خبر : 70997
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

“قالیباف” برای دومین سال رئیس مجلس شد

“قالیباف” برای دومین سال رئیس مجلس شد
محمد باقر قالیباف با ۲۳۰ رای نمایندگان به عنوان رئیس مجلس برای سال دوم دوره یازدهم انتخاب شد.
به گزارش سورپرس، انتخابات هیات رئیسه مجلس در سال دوم صبح امروز در صحن علنی مجلس برگزار شد. برای پست ریاست، محمدباقر قالیباف که حمایت اکثریت فراکسیون اصولگرایان را داشت کاندیدا شده بود. فریدون عباسی که سال اول نیز کاندیدا بود در این دور نیز خود را به عنوان کاندیدا مطرح کرد. بعد از اعلام اسامی کاندیداها، مجلس وارد رأی گیری شد و در نهایت محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رأی رئیس مجلس شد. فریدون عباسی هم ۱۸ رأی کسب کرد.
نیکزاد و مصری نواب رئیس مجلس شدند

مجلس سپس وارد رأی گیری برای نواب رئیس شد. علی نیکزاد و عبدالرضا مصری دو کاندیدای پست نایب رئیسی بودند که به ترتیب ۲۰۶ و ۲۰۵ رأی کسب کردند. مصری در این انتخابات جایگزین قاضی زاده هاشمی شد که بخاطر حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده بود.

دبیران هیات رئیسه مجلس برای سال دوم انتخاب شدند

نمایندگان مجلس، در دومین سال از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دبیران هیات رئیسه مجلس را انتخاب کردند.
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، در جریان انتخاب دبیران هیات رئیسه در سال دوم یازدهمین دوره مجلس، روح الله متفکر آزاد را با ۲۰۶ رای، محسن دهنوی را با ۱۸۴ رای، علی کریمی فیروزجایی را با ۱۸۲ رای، محمد رشیدی را با ۱۸۱ رای، مجتبی یوسفی را با ۱۶۸ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی را با ۱۶۸ رای به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب کردند.

پیرهادی، موسوی و سلیمی؛ ناظران هیأت رئیسه مجلس

نمایندگان مجلس، آقایان محسن پیرهادی، سید نظام‌الدین موسوی و علیرضا سلیمی را به عنوان ناظران هیأت رئیسه در سال دوم مجلس یازدهم نهاد قانونگذاری انتخاب کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، محسن پیرهادی را با ۱۸۹ رای، سید نظام الدین موسوی را با ۱۵۷ رای و علیرضا سلیمی را با ۱۴۱ رای را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب کردند. در پایان مراسم، اعضای هیئت رئیسه با حضور در جایگاه قسم نامه را قرائت کردند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.