کد خبر : 132947
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
-

با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه حجاب؛

قالیباف: از نخبگان می‌خواهیم با کمک به مجلس در بررسی لایحه حجاب جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود

قالیباف: از نخبگان می‌خواهیم با کمک به مجلس در بررسی لایحه حجاب جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی و جرم انگاری باشد بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی، فلسفی و از همه مهمتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی است.

به گزارش گزارش سورپرس، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز بعد از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) گفت: هیچ شکی نیست که موضوع لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه و وظیفه همه ما است. اینکه مجلس به دو فوریت این لایحه رای نداد و یک فوریت آن تصویب شد به این دلیل نیست که ما به اهمیت آن توجه نکردیم چون اساسا این موضوع دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: موضوع بر سر آن است که در این لایحه تنها جنبه جرم انگاری آمده بود. حال اینکه موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی بوده و جرم انگاری شود بحث فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و از همه مهتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی، ایران عزیز و بحث تمدنی ما است.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما دست نیاز به همه نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم که به مجلس کمک کنند تا بتوان یک لایحه همه جانبه‌ای داشت که در آن ابعاد مختلف دیده شده و در نهایت تبدیل به سند پر افتخاری شود که جلوی ولنگاری‌ها را بگیرد.

قالیباف ادامه داد: حتما یک عده‌ای در این موضوع معارض بوده و با حجاب دشمنی می‌کنند. باید با آنها برخورد شود و فضای قهری هم داشته باشیم اما نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما مهم است و دستگاه‌های فرهنگی هم وظیفه دارند.

وی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون فرهنگی گفت: در آن گزارش، کمیسیون فرهنگی اشاره داشت که ۳۲ دستگاه فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود عمل نکردند. همه باید به قانون عمل کنیم.

رئیس مجلس در پایان گفت: اینکه دوستان به دلیل انجام دقت در تکمیل کار به یک فوریت لایحه رای دادند قابل قدردانی است. مطمئن باشید که در اسرع وقت با یک لایحه جامع و کاملی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.