کد خبر : 97319
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

فیلم «موقعیت مهدی» نیاز جامعه است؛

برای هر دانه فشنگ فیلم التماس کردم

برای هر دانه فشنگ فیلم التماس کردم
کارگردان فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ساخت این اثر را نیاز جامعه دانست و گفت: من برای دانه دانه فشنگ فیلم موقعیت مهدی التماس کردم.

به گزارش سورپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد.

در ابتدا، حبیب والی نژاد درباره بودجه ساخت این فیلم اظهار داشت: پس از اعلام خبر ساخت این فیلم بسیاری از مراکز برای ساخت اعلام آمادگی کردند، در این میان بنیاد مستضعفین کمک‌های فراوانی را به این پروژه کرد.

هادی حجازی فر درباره ارسال نسخه سینمایی سریال «شهید باکری» گفت: از اول مبنا بر یک نسخه سینمایی بود، من بنا نداشتم که سریال را به سینما تبدیل کنم، نسخه سینمایی اثر به طور کامل مجزا فیلمبرداری شده است، در اینجا تاکید بر کاراکتر حمید و مهدی است.

وی ادامه داد: ما از اول تصمیم داشتم که تبلیغات فیلم را شلوغ نکنیم، ما به خاطر قولی که به خانواده باکری دادیم زیاد شلوغ نکردیم، البته اگر سال آینده به جشنواره بیایم قطعا تبلیغات گسترده‌ای می‌کنم، زیرا جشنواره با همین چیز‌ها جذاب است.

روح الله زمانی درباره حضورش در این فیلم گفت: من سختی زیادی در فیلم نداشتم، زیرا افتخار می‌کردم که کنار هادی حجازی فر کار کردم.

حجازی فر درباره ادامه راه خود در مسیر کارگردانی اضافه کرد: من این فیلم را با قلبم و اعتقاد کامل ساختم، من به این فیلم افتخار می‌کنم، اما اینطور نیست که بخواهم همیشه فیلم دفاع مقدس بسازم. باید دید زمان برای ما چه اتفاقی برنامه ریزی می‌کند.

وی درباره کیفیت پخش فیلم برج میلاد تهران اضافه کرد: این سالن به هیچ وجه برای سینما ساخته نشده و امیدوارم فیلم بعدا در سالن‌های مختص سینما دیده شود. تمام اتفاقاتی که در فیلم می‌بینید براساس واقعیت و مستندات بوده است، ما از مستند‌های فراوانی برای این فیلم بهره گرفتیم، حتی در نوع افتادن بچه ها، شهادت و … کاملا بر اساس مستندات پیش رفتیم. ما کل جزیره مجنون را بازسازی کردیم.

حجازی فر در همین راستا ادامه داد: ما چهارصد دقیقه فیلمبرداری کرده ایم، کل بودجه این سریال سی میلیارد تومان است، من به همه قول می‌دهم که تمام عوامل این گروه یک دهم دستمزد خود را گرفته اند، به نظر من امثال فیلم موقعیت مهدی نیاز امروز است.

وی در همین رابطه گفت: من از ابتدای کار در تهیه و تولید این اثر حاضر بودم، من برای دانه دانه فشنگ فیلم موقعیت مهدی التماس کردم، قول می‌دهم که یک ریال پول هدر نرفته و هیچ اصرافی شود. مطمئن باشید که در این اثر هیچ حقی ناحق نشده است.

حجازی فر درباره ایجاد اتمسفر اثر و استفاده از زبان ترکی در فیلم تاکید کرد: فیلم از همان ابتدا فیلم تلخی بود و این را مطمئن بودیم، اگر در اثر لحظات کمدی به وجود می‌آید برای تلطیف فضا است، به نظرم کمدی‌های کوتاه اثر به کار لطمه نمی‌زند. لشکر عاشورا لشکر ترک‌ها بوده است، البته در سریال سعی کردیم توازن بین زبان فارسی و ترکی رعایت شود تا بتوانیم با دسته بیشتری از مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. ما برای این فیلم دست به انتخاب زدیم و می‌خواستیم رفتار را واقعی ارائه دهیم، طبعا جایی نبود که ما بخواهیم علمیات خیبر یا بدر را کامل ارائه دهیم. نگاه اصلی این فیلم به زندگی مهدی باکری و موقعیتی که در آن زیست می‌کند بود.

انتهای پیام/ ۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.