کد خبر : 125843
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
-

فنلاند: امیدواریم ترکیه عضویت ما در ناتو را زودتر تائید کند

فنلاند: امیدواریم ترکیه عضویت ما در ناتو را زودتر تائید کند
رئیس جمهور فنلاند اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا به همراه فنلاند به عضویت ناتو دربیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور فنلاند می گوید این کشور منتظر تائید ترکیه برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو است.«سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور تمامی الزامات برای عضویت در ناتو را اجرا کرده است.

رئیس جمهور فنلاند در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که به زودی ترکیه عضویت سوئد و فنلاند را با هم مورد تائید قرار دهد.نینیستو همچنین گفت که فنلاند قصد دارد به همراه سوئد به عضویت ناتو دربیاید.

در ۱۸ مه ۲۰۲۲، هلسینکی و استکهلم درخواست‌های خود را برای پیوستن به ناتو به مقر این ائتلاف ارسال کردند، اما این روند توسط ترکیه، به عنوان عضو ناتو مسدود شد. ترکیه از دو کشور خواسته است تا سازمان‌های کردی وابسته به پ. ک. ک را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کنند، مظنونان به تروریسم و دست داشتن در کودتای ۲۰۱۶ را به آنکارا تحویل دهند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه را لغو کنند.

برای پیوستن به ناتو تأیید همه اعضای این سازمان ضروری است و تا کنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور موافقت خود برای عضویت سوئد و فنلاند را در ناتو اعلام کرده‌اند، اما تا کنون ترکیه و مجارستان درخواست سوئد و فنلاند را تأیید نکرده‌اند. در خواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو پس از جنگ روسیه در اوکراین صورت گرفت.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.