کد خبر : 110006
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
-

رییس اتحادیه عطاران تهران عنوان کرد:

فعالیت ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز عطاری در تهران/ عطاران از پرداخت مالیات معاف شوند

فعالیت ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز عطاری در تهران/ عطاران از پرداخت مالیات معاف شوند
رییس اتحادیه عطاران تهران از فعالیت 1500 واحد غیرمجاز عطاری در این شهر خبر داد و گفت: انتظار ما از مسوولان این است که با استناد به ماده 81 قانون مالیات های مستقیم، عطاران را از پرداخت مالیات معاف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی سورپرس، مرتضی جعفری در نشست خبری امروز با بیان اینکه قدمت شغل عطاری در ایران به عصر صفویه باز می گردد، اظهار کرد: اتحادیه صنف عطاران تهران از سال ۱۳۲۲ تاسیس شده است.

وی از فعالیت ۵۰۰۰ واحد عطاری در شهر تهران خبر داد و افزود: متاسفانه ۱۵۰۰ عطاری بدون دریافت مجوز در این شهر مشغول به کار هستند و برخی از آنان با عملکرد نامناسب خود، فعالیت دیگر واحدهای دارای مجوز را زیر سوال برده اند.

رییس اتحادیه عطاران تهران، تصریح کرد: ما در حال پیگیری هستیم که این واحدهای بدون مجوز ساماندهی و در غیر این صورت پلمب شوند.

جعفری با تاکید بر لزوم ارتقای سطح دانش عطاران، گفت: هیات مدیره جدید اتحادیه عطاران تهران که از ۳ ماه پیش کار خود را شروع کرده است، به دنبال تاسیس یک دانشگاه علمی کاربردی به منظور ارتقای سطح دانش فعالان این حوزه است و از وزارت علوم درخواست می کنیم که در این زمینه همراهی لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه بحث درمان در تخصصی عطاران نیست و اصلا نمی بایست به این حوزه ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ما به سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت اعلام کرده ایم آماده هرگونه بازرسی از عطاری های دارای مجوز هستیم.

رییس اتحادیه عطاران تهران در عین حال درخواست کرد هرگونه تصمیم گیری درباره فعالیت های صنف عطاری با اخذ نظرات این اتحادیه باشد.

جعفری در ادامه گفت: انتظار ما از مسوولان این است همان گونه که بر اساس ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم، باغداران و کشاورزان را از پرداخت مالیات معاف کرده اند، عطاران را هم با استناد به این ماده قانونی از پرداخت مالیات معاف کنند چون بیشتر فروش ما در حوزه گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به تلاش کشور ترکیه برای ثبت عنوان “عطاری” در یونسکو به نام خود، تاکید کرد: از مسوولان وزارت میراث فرهنگی می خواهیم مانع از انجام این کار شوند چراکه پیشه عطاری متعلق به ایران است و در پیشینه فرهنگی و ادبی ما هم بارها به آن اشاره شده است.

رییس اتحادیه عطاران تهران، تدوین تاریخ شفاهی عطاری های این استان و مصاحبه با پیشکسوتان این حوزه را از دیگر برنامه های هیات مدیره جدید این اتحادیه عنوان کرد و افزود: در دوره شیوع ویروس کرونا، عطاری ها نقش مهمی ایفا کردند چراکه ما ایرانی ها اعتقاد زیادی به داروهای گیاهی داریم و از آنها برای پیشگیری از بیماری ها استفاده می کنیم.

جعغری با انتقاد از فروش بی ضابطه گیاهان دارویی در فضای مجازی، گفت: متاسفانه نظارتی بر فروشندگان این محصولات در فضای مجازی وجود ندارد و اصلا مشخص نیست که این افراد، محصولات خود را از کجا تهیه می کنند و با چه قیمتی به فروش می رسانند. بنابراین ما پیگیر هستیم که جلوی این فعالیت ها گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۱۷ اقلیم پرورش گیاهان دارویی، ۱۳ اقلیم در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: ۸۰۰۰ گونه از گیاهان دارویی در کشور ما می رویند اما متاسفانه اکثر آنها خام فروشی می شوند. این در حالی است که بسیاری از داروهای شیمیایی که از خارج کشور، وارد می شود بر پایه گیاهان دارویی تولید شده که ما خام فروشی کرده ایم.

گزارش از: سیداحمد طبایی

انتهای پیام/ ۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.